V článku nájdete:
BRATISLAVA. Dacia uviedla na slovenský trh tretiu generáciu hatchbacku Sandero. Opäť nechýba ani štýlovejšia verzia Stepway a prvýkrát aj s automatickou CVT prevodovkou.
Nové Sandero už nepoužíva starú technológiu Renaultu, skôr jej zjednodušenú súčasnú verziu.
Tento fakt sa pozitívne prejavil na vyššej bezpečnosti, lepších jazdných vlastnostiach a aj bohatšej výbave. Otázkou už len ostávala cena. Bude Sandero stále jedným z najlacnejších áut na trhu? Bude.
Podobne ako Clio, aj Sandero využíva podvozkovú platformu CMF-B. Oproti Cliu je rázvor kolies dlhší o 21 mm (celkovo 2 604 mm) a dĺžka Sandera 4 088 mm znamená 40 mm k dobru.
Najväčší medzigeneračný rozdiel zaznamenalo Sandero v šírke 1848 mm, čo je o 115 mm viac, ako pri predchodcovi. Objem batožinového priestoru narástol len o 8 litrov, takže má teraz 328 l, pri Cliu s rezervným kolesom je to o 10 litrov menej.
Dacia Sandero rozmery
- Rázvor: 2 604 mm
- Dĺžka: 4 088 mm
- Šírka: 1 848 mm
- Výška: 1 499 - 1 587 mm
- Objem kufra: 328 l
S troma motormi
Ponuka motorov tiež pripomína Clio, obsahuje tri benzínové možnosti vždy s nepriamym vstrekovaním, pričom najsilnejší motor je kombinovaný s pohonom na skvapalnený ropný plyn, teda LPG.
Základ tvorí atmosférický litrový trojvalec s označením SCe 65. Má výkon 49 kW (67 koní) a krútiaci moment 95 Nm. V ponuke je výhradne s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Populárnejšou a najmä živšou verziou bude tiež litrový motor TCe 90. Ide už o preplňovaný trojvalec s výkonom 67 kW (91 koní) a maximálnym krútiacim momentom 160 Nm.
S automatom aj na plyn
Novinkou je, že okrem manuálnej 6-stupňovej prevodovky, je k dispozícii aj s automatickou CVT prevodovkou, vtedy je krútiaci moment znížený na 142 Nm.