SME
Piatok, 5. marec, 2021 | Meniny má FridrichKrížovkyKrížovky

Z Dacie Sandero sa stalo lepšie auto, než sme čakali (prvá jazda)

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

Dacia Sandero (Zdroj: Peter Kálmán)
Dacia Sandero
Cena od / verzia od (eur)8900 / 11 200
Priemerná spotreba výrobca / test (l)5,1 - 5,5 / 5,5
Objem batožinového priestoru (l)328
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2604; 4088; 1848; 1499

Spolu so zverejnením cenníka Sandera sme si rumunskú novinku rovno v krátkosti vyskúšali. Po prvých dvoch generáciách tohto malého hatchbacku neboli očakávania príliš vysoké. Finálny dojem nás však trochu prekvapil.

Je dobre známe, že Renault so značkou Dacia cieli na menej náročnú klientelu, ktorej záleží na nízkej cene, ale zároveň chce mať nové auto. Za posledný rok išli ceny áut hore a zdražela aj Dacia.

Lenže kým u mnohých drahších značiek sa zmena prejavila prakticky len v cenníku, pri novom Sandere dosť výrazne cítiť pridanú hodnotu. Možno nie v základnej výbave za 8900 eur, ale keď pridáte štyri tisícky, dostanete slušne vybavené aj celkom dobre jazdiace auto.

Veľa sa zmenilo najmä pod povrchom

Aj keď dizajnové zmeny nie sú nijako výrazné, tretia generácia je od podlahy nová. Je to zrejme najdôležitejšia informácia, lebo tak nemáme pred sebou auto s technológiou predminulého, dokonca ani minulého, ale rovno súčasného Renaultu Clio. Hoci je pravda, že v zjednodušenej forme.

Súvisiaci článok Nová Dacia Sandero ide do predaja, ostane cenovým zázrakom? Čítajte 

Na jazdu sa nám ušlo modré Sandero v najvyššej výbave Comfort a s litrovým preplňovaným trojvalcom TCe 90, ktorý má výkon 67 kW (91 koní). Ak niekto pri čítaní náhodou prevrátil očami, že zase najvyššia výbava, tak stále hovoríme o verzii s cenou od 11 200 eur.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C7NVV na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M7NVV na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Dacia

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Malé autá
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér a minister zdravotníctva vítali príchod ruskej vakcíny na košickom letisku.

Dôležité bude aj to, na čiu stranu sa postaví Sme rodina.

12 h

Covid má na Slovensku vyše 7500 obetí.

9 h
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Žijeme to, čoho sme sa najviac báli

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Dnes nikto nechce od nás recept, len tragické poučenie, aby nezopakovali naše chyby.

12 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Koniec nových áut so spaľovacím motorom hrozí už v roku 2025.

18 h
Volvo C40 Recharge

V ponuke bude len v plne elektrickej verzii.

3. mar
Škoda Kamiq Scoutline

Namiesto terénnych schopností vie zaujať výbavou.

2. mar
Hyundai Bayon

Zároveň ponúka najväčší kufor v triede.

2. mar