SME
reklama

Kia XCeed PHEV chce byť zelená za každú cenu

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

Kia XCeed PHEV (Zdroj: Marek Čepa)
Kia XCeed PHEV
Cena modelu od / verzia od (eur)17 190 / 33 300
Spotreba výrobca / test (l)1,4 / 1,5 - 3,2 + 12,2 kWh
Objem batožinového priestoru (l)291
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2650; 4395; 1826; 1495

Kia Ceed je dnes už jedna veľká rodina. Okrem hatchbacku a kombi SW sa ponúkajú aj štýlovejšie verzie ako shooting brake ProCeed a po dizajnovej stránke je našim obľúbencom kompaktný crossover XCeed.

Opäť sme ho privítali v redakčnom teste, lebo po modeloch Niro a Optima už tiež ponúka aj plug-in hybridnú verziu. Tú okrem XCeedu dostala tiež kombi verzia SW.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

XCeed PHEV trochu pripomína mladšieho súrodenca, ktorý dedí veci po staršom. Hybridná technológia je totiž už dobre známa z Nira PHEV.

Pod kapotou nájdeme 1,6-litrový atmosférický štvorvalec GDi s priamym vstrekovaním a výkonom 77 kW (105 koní), ktorému k ekologickej jazde ešte pomáha elektromotor s výkonom 44 kW (66 koní).

Systémový výkon vyzerá na papieri celkom slušne - 104 kW (141 koní) a krútiaci moment 265 Nm. Kórejcom patrí obdiv, ako dobre systém spolupracuje so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Dokonca sme mali pocit, že radí plynulejšie, ako 8-stupňový, tiež dvojspojkový automat v Mercedese A250e.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hlavne nenápadne

Ako je pri dnešných plug-in hybridoch zvykom, príliš na seba nepútajú pozornosť, takže nebyť reklamného polepu a zelených tabuliek s evidenčným číslom, len málokto by si všimol, že sa tento XCeed vie zakrádať aj v tichosti, na elektrinu.

Navonok je iná len zaslepená mriežka medzi prednými svetlami a v ľavom prednom blatníku pribudli dvierka s nabíjacím konektorom.

Viac zmien sa ukrýva až pod povrchom. Súčasťou plug-in hybridného systému je batéria s dnes už dosť malou kapacitou 8,9 kWh a umiestnená je pod zadnými sedadlami. Má hmotnosť 117 kilogramov a jej prítomnosť prezrádzajú vetracie otvory pri nohách zadných pasažierov.

Čo sa komfortu týka, treba uznať, že XCeed je kus solídneho auta a ukážkový zástupca nižšej strednej triedy, teda áut vo veľkosti Volkswagenu Golf. Kto chce od Kie menší a cenovo dostupnejší crossover, na to je tu Stonic.

Interiér bez prehreškov

Prístrojová doska je takmer rovnaká, ako v klasickom Ceede. Nepôsobí ako najnovší výkrik módy, ale má kvalitné spracovanie aj dobrú ergonómiu. Pracovisko vodiča je jedno z tých, kde sa rýchlo zabývate a zžijete s autom, čo pri dnešnej snahe automobiliek experimentovať už nie je samozrejmosťou.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C7P2J na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu