SME
reklama

Nový Hyundai i20 poteší priestorom aj spotrebou (test)

Jeho hlavným problémom je sebavedomá cena.

Hyundai i20 (Zdroj: Marek Čepa)
Hyundai i20 - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)10 490 / 14 490
Spotreba mesto - výrobca / test (l)5,1 - 5,6 / 6
Objem batožinového priestoru (l)352
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 580; 4 040; 1 775 (bez zrkadiel); 1 450

Hyundai nás v závere minulého roka príjemne prekvapil novým Tucsonom. Okrem odvážneho dizajnu na ňom cítiť generačný posun vo výbave aj jazdných vlastnostiach.

Boli sme preto zvedaví, či sa podobné pocity zopakujú aj pri tretej generácii mestského hatchbacku i20. Vyskúšali sme si ho vo výbave Family, ktorá na Slovensku patrí k najžiadanejším.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na prvý pohľad sa zdá, že zmien je viac než dosť - úplne nový dizajn, vylepšený podvozkový základ, jazdné vlastnosti aj nová generácia trojvalcových motorov z rodiny Smartstream.

Keď sme novú i20 zaparkovali vedľa starej, pôsobí menej bacuľato a dokonca aj štíhlejšie, hoci na šírku mierne narástla.

Dravší vzhľad aj viac miesta

Dizajnéri sa pohrali s ostrými líniami a celá predná maska sa aj so svetlami posunula nižšie a pôsobí dravšie.

Priznávame, že na zadné partie novej i20 sme si zatiaľ veľmi nezvykli. Svetlá sú spojené, majú komplikovanejší tvar a na ľavej strane obopínajú viečko nádrže.

Objem batožinového priestoru podrástol z 326 litrov na 352 litrov. Kryt kufra sa dá v prípade potreby odvesiť a šikovne umiestniť za sedadlá. Viac miesta pribudlo aj na zadných sedadlách. Hlavne v oblasti kolien je ho v danej triede až nadštandardne veľa, viac ponúka už len Honda Jazz.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Menším sklamaním je prístrojová doska. Je zaujímavo tvarovaná, ale kombinácia tvrdých a hladkých plastov pôsobí v dnešnej dobe lacno a to aj v porovnaní s predošlou generáciou.

Spracovanie je našťastie dobré, všetko lícuje a nič nevŕzga. Ak túto informáciu považujete pri dnešnom novom aute za samozrejmosť, tak žiaľ nie vždy to tak je.

Napriek tvarovému experimentovaniu s prístrojovou doskou ostala zachovaná dobrá ergonómia, teda hlavne rozmiestnenie tlačidiel. Týkajú sa aj nového volantu, ktorý je teraz podobný Tucsonu alebo samostatného panelu klimatizácie.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C7Q6Y na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu