Hyundai i30 Fastback N Line+ 1,5 T-GDI 48V 6 iM | |
Cena od / verzia od (eur) | 16 190 / 23 690 |
Spotreba WLTP výrobca / test (l) | 5,4 - 6,3 / 5,5 |
Objem batožinového priestoru (l) | 450 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 650; 4 455; 1 795; 1 425 |
Elektronický spôsob spojenia pedálov s ovládaným prvkom nie je v automobilovom priemysle novinkou. Elektronicky sa dnes môže ovládať plyn, spojka aj brzdy.
Hyundai spolu s Kiou predstavili inteligentnú manuálnu prevodovku iM v lete minulého roka. Postupne sa dostáva do nových modelov a jej hlavnou úlohou je umožniť plachtenie s vypnutým motorom aj pri vozidlách s manuálnou prevodovkou.
Konštruktéri preto prišli s elektronicky prepojenou spojkou so spojkovým pedálom. Elektronicky ovládaná spojka sa totiž pred vypnutím motora automaticky rozpojí. Vozidlo tak môže teoreticky plachtiť s vypnutým motorom až do rýchlosti 125 km/h.
Pozrite si aj ďalšie články webu AutoSUV
Nová inteligentná manuálna prevodovka je určená pre modely so 48 V mild-hybridnou technikou. V praxi to funguje nasledovne: Ak šofér uvoľní akcelerátor, auto začne plachtiť. Ak bol zaradený prevodový stupeň, tak dôjde najskôr k rozpojeniu spojky a následnému vypnutiu motora.
Keď šofér zatlačí akcelerátor, prípadne stlačí spojkový pedál pre zmenu prevodového stupňa, tak štartér-generátor zapne motor a na krátky moment nechá rozpojenú spojku.