BMW 545e xDrive | |
---|---|
Cena od / testovaný model (eur) | 69 500 / 103 518 |
Spotreba výrobca / test (l) | 1,8 / 3,0 - 9,2 |
Objem batožinového priestoru (l) | 410 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 975; 4 963; 2 126; 1 497 |
Výber auta býva často o kompromisoch. Treba zvážiť aké trasy s ním budete jazdiť, či je prioritou nízka spotreba, pohodlie alebo výkon, a v neposlednom rade aj imidž.
A čo by ste povedali na auto, ktoré má 400 koní, v meste jazdí prakticky zadarmo, na diaľnici s chuťou hltá kilometre a netreba ho každú chvíľu nabíjať? Pretože presne také je nové BMW 545e.
Plug-in hybridy už nie sú žiadnou novinkou, prísne emisné normy nútia automobilky elektrifikovať. Kým sa však vyrieši problém pomalého nabíjania a vybuduje sa dostatočná sieť nabíjacích staníc, hybridné pohonné systémy dávajú väčší zmysel.
Ak sa vám zdá, že v podobnom duchu začínal aj náš dávnejší test modelu 530e, nemýlite sa. BMW vzalo svoj podarený plug-in a posunulo ho ešte o krok ďalej vďaka výkonnému radovému šesťvalcu.
Zatiaľ iba ako sedan
Výkonnejší hybrid 545e sa v ponuke objavil s príchodom faceliftu a je dostupný iba ako sedan s pohonom všetkých kolies.
Elegantná limuzína opäť nepotrebuje nasilu upozorňovať na hybridný pohon, elektrifikovaný pohon prezrádzajú iba dvierka nabíjacieho portu na prednom blatníku a v našom prípade aj zelené tabuľky s EČV.