SME
reklama

Suzuki Swift vs. Toyota Yaris: Súboj japonských motokár

Toyota je štýlovejšia, Suzuki funkčnejšie.

Suzuki Swift vs. Toyota Yaris (Zdroj: Marek Čepa)
Prehľad základných parametrov:

Suzuki Swift
GLX
1,2 DualJet 83k 5MT 4WD

Toyota Yaris
Selection Elegant
1,5 Dynamic Force 125k CVT

Cena od / verzia od (eur)12 000 / 16 635 / 17 03512 490 / 17 990 / 18 440
Spotreba výrobca / test (l)5,5 / 5,65,5 / 6
Objem batožinového priestoru (l)265286
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2450; 3845; 1735; 15202560; 3940; 1745; 1500

Sú ideálnymi spoločníkmi do mesta, je s nimi radosť jazdiť a navyše idú s dobou. V redakčnom teste sme tentokrát vyskúšali dve novinky japonských značiek, ktoré vedia ako sa zapáčiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nestretávame sa s nimi prvýkrát. Toyotu Yaris novej generácie sme si najprv vyskúšali ako hybrid a teraz prišiel rad na cenovo dostupnejšiu benzínovú verziu bez pomoci elektriny.

Suzuki Swift síce už dávno nie je nováčik, ale minulý rok prešiel faceliftom a zmeny sa dotkli motoru aj výbavy. A práve výbava je to, čím nás títo dvaja Japonci najviac zaujali.

Malé autá prešli v posledných rokoch veľkými zmenami. Ponúkajú už prvky bezpečnosti a komfortu o akých sa nám donedávna ani nesnívalo. Výhody sú pritom obojstranné.

Kupujúci si za bohatú výbavu síce priplatí, ale nemusí sa kvôli nej už obzerať po väčšom a ešte drahšom aute. No a pre predajcu dobre vybavené auto znamená, že ho môže predať s vyššou maržou.

Starší majú prednosť, a tak začnime so Swiftom. Na test dorazil v najvyššej výbave GLX. V ponuke ostal už jediný motor - 1,2-lirový atmosférický štvorvalec DualJet s výkonom 61 kW (83 koní). V našom prípade s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou (v ponuke je aj automatická CVT), vylepšeným mild-hybridom a tiež pohonom všetkých kolies.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keďže Suzuki sa s nejakými príplatkovými balíkmi nekašle, jedinou položkou navyše bola červená metalíza Burning Red Pearl.

Výbava, ktorou auto disponovalo nás trochu zaskočila. Na palube bolo všetko z jazdných asistentov. Už od základu má teraz Swift núdzové brzdenie, adaptívny tempomat, od strednej výbavy aj sledovanie a udržiavanie v jazdnom pruhu, čítanie značiek, asistent mŕtvych uhlov aj bezpečné cúvanie na cestu.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C7RNM na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu