ŠTOKHOLM. Aj keď bol minulý rok pre väčšinu automobiliek ťažký, Volvo sa nemôže príliš sťažovať. Ukázalo sa totiž, že s najmenším SUV modelom XC40 trafilo klinec po hlavičke a jeho predaje rástli aj počas pandémie.
Dokonca sa XC40 s počtom vyše 110-tisíc kusov stalo v Európe v minulom roku najpredávanejším Volvom a to vrátane plug-in hybridnej aj plne elektrickej verzie Recharge.
Keďže švédska značka chce vyťažiť z úspechu čo najviac a zároveň konkurovať novým hráčom ako Audi Q4 e-tron či Tesla Model Y, tak prichádza s Volvom C40 Recharge.
Novinka celkom jasne stelesňuje oba súčasné trendy v automobilovom priemysle - má karosériu SUV-kupé a bude od začiatku v ponuke len ako elektromobil.
Volvo zároveň predstavilo svoj radikálny plán - v roku 2025 chce polovicu áut predávať už len s plne elektrickým pohonom a zvyšok vo forme plug-in hybridov a mild-hybridov. Následne, v roku 2030 už budú všetky modely v ponuke len elektrické.