SME
Nedeľa, 11. apríl, 2021 | Meniny má JúliusKrížovkyKrížovky

Volkswagen Caddy je štýlové MPV plné komfortu (test)

Najsilnejší motor v ponuke má iba 122 koní.

Volkswagen Caddy (Zdroj: Marek Čepa)
Volkswagen Caddy 5 Style 2,0 TDI 7-DSG 122k
Cena od / verzia od (eur)22 344 / 33 228
Spotreba WLTP výrobca / test (l)4,7 / 5,8
Objem batožinového priestoru (l)1 213
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 755; 4 500; 1 855; 1 832

Keď sa povie MPV, v mysli sa hneď vynoria názvy niekoľkých modelov, ktoré sú v tomto segmente už stálicami.

Mnohé z nich prešli výraznými zmenami a priblížili sa viac klasickým dodávkam než malým autám, z ktorých kedysi vychádzali, napríklad Citroën Berlingo a jeho súrodenci. Teraz však pred nami stojí nový Volkswagen Caddy, ktorý berie veci z trochu iného uhla.

S pomerne dlhou a nízkou kapotou si stále zachováva tvary, ktoré boli pre MPV ešte nedávno typické. Lenže čím lepšie Caddy spoznávame, tým viac zisťujeme, že dodávkou je iba priestorovo a tvarom karosérie.

Jeho predchodca bol vo výrobe od roku 2003, výrazná modernizácia bola preto nevyhnutná. Dnes Caddy patrí k najmodernejším vo svojej triede a to sa týka dizajnu, ale aj výbavy.

Techniku si požičal z Golfu

Novinka využíva platformu MQB, na ktorej stojí aj súčasná generácia Golfu. Práve s ním má toho Caddy veľa spoločného, čo prezrádza aj pohľad do veľmi podobne riešenej kabíny.

Na test sme dostali auto v najvyššej výbave Style, ku ktorej sa pridalo ešte niekoľko príplatkov. Hoci nám vďaka tomu nové MPV predviedlo čo všetko dokáže, poriadne vysoko sa vyšplhala aj cenovka, o tom však neskôr.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Interiéru testovaného auta iba ťažko niečo vytknúť, možno iba nešťastné dotykové ovládače pod displejom multimediálneho systému. Pôsobia možno efektne, ale najmä za jazdy sú nešikovné a je jednoduché do nich omylom ťuknúť pri ovládaní dotykového displeja.

Výbava Style obsahuje okrem iného prispôsobiteľný prístrojový štít Digital Cockpit. Naľavo od neho sídli prakticky umiestnený panel ovládania svetiel, po pravej strane nájdeme 10-palcový displej príplatkového multimediálneho systému s navigáciou a šiestimi reproduktormi.

Ako sa na MPV patrí, Caddy exceluje v oblasti odkladacích priestorov. Nájdeme ich vo dverách, na vrchu palubnej dosky, ale aj nad hlavou. Obzvlášť šikovne je vyriešená priehradka s bezdrôtovou nabíjačkou na mobilný telefón.

Sedadlá v druhom rade sú ukotvené o niečo vyššie ako v prvom. Okrem bohatého priestoru majú pasažieri k dispozícii aj dva nabíjacie USB-C porty. Posuvné dvere sú dokonca vybavené automatickým dovieraním, hoci vzhľadom k ich nízkej hmotnosti trochu zbytočne.

Príplatkovo je možné Caddy vybaviť aj tretím radom sedadiel. Pár centimetrov miesta navyše zas ponúka predĺžená verzia Maxi.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Za druhým radom sedadiel sa nachádza bohatý batožinový priestor s objemom 1 213 litrov a nízkou nakladacou hranou. Ak vyberieme druhý rad sedadiel, objem narastie na 2 556 litrov. O niečo horšie je to s prevozom dlhých predmetov, sedadlo spolujazdca totiž nejde úplne sklopiť. Privítali by sme tiež samostatne výklopné zadné sklo.

Praktickejšia alternatíva k SUV

Praktickej karosérii dodáva štýl maska aj pomerne neobvyklý nárazník, ktorého poňatie mnohým evokovalo skôr elektromobil. Zadnej časti dominuje veľká presklená plocha, po bokoch ktorej nájdeme svetlá s modernou grafikou.

Jediný detail, ktorý trochu kazí celkový dojem je výrazná koľajnica posuvných dverí. Tá bola pri predchodcovi podstatne nenápadnejšia, súčasné riešenie však uvoľnilo pár centimetrov vnútorného priestoru.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Inak môžeme dizajn nového Caddy označiť za podarený, a to nie len na pomery MPV či dodávok. Na štýle mu pridáva aj zaujímavý výber metalických farieb.

Z miesta vodiča ponúka Caddy perfektný výhľad do všetkých strán vďaka veľkým preskleným plochám a vysokému posedu. Ak nie je imidž prvoradý, pre mnohých by mohlo ísť o zaujímavú a hlavne praktickejšiu alternatívu k SUV.

Vďaka využitiu platformy MQB môže novinka ťažiť z rovnakej ponuky jazdných asistentov ako Volkswagen Golf. Nechýba tak udržiavanie v jazdných pruhoch, rozpoznávanie značiek, adaptívny tempomat, Caddy za vás dokonca aj zaparkuje.

Použitím novej architektúry sa nemecká dodávka vzdala listových pružín, ktoré na zadnej náprave využíval jej predchodca. Modernejšie zavesenie nápravy využíva panhardskú tyč a vinuté pružiny, vďaka čomu už auto s prázdnym kufrom tak neposkakuje. Zmena sa pozitívne prejavila aj na pohodlí.

Miernym sklamaním je ponuka motorov. Kto chce benzín, musí si vystačiť s motorom 1,5 TSI vyladeným na 114 koní. Ponuka dvojlitrových dieselov je o niečo širšia, no končí pri výkone 122 koní.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Výber by sa mal do budúcna rozrásť ešte o verzie spaľujúce aj zemný plyn. Pracuje sa aj na plug-in hybridnej verzii, no výrobca zatiaľ neohlásil kedy by mala prísť na trh.

Spotreba najsilnejšieho naftového motora sa počas testu pohybovala tesne pod hranicou 6 litrov. Hoci bez nákladu je Caddy s touto motorizáciou celkom živým autom, v ponuke by sme uvítali aj silnejší variant.

Na výber je tiež pohon všetkých kolies 4Motion, je však obmedzený výberom manuálnej prevodovky. Pri konfigurovaní testovacieho auta však bol prioritou komfort, a tak sme si vyskúšali predný náhon s hladkým sedemstupňovým automatom DSG.

Za pohodlie sa platí

Po sedemnástich rokoch si Caddy zaslúžil modernejšieho nástupcu a mohlo by sa zdať, že Volkswagen to spravil takmer dokonale. Možno až príliš, čo sa pri bohato vybavených kusoch odrazí aj na skutočne vysokej cene.

Nami testované auto s príplatkami prekročilo hranicu 42 tisíc, čo rozhodne nie je zanedbateľná suma. Ponúka však najmodernejšie systémy vo svojej triede, vysokú kvalitu spracovania a komfort takmer na úrovni prémie.

Napriek tomu ide takmer o dvojnásobok základnej ceny modelu. Sparťanskejšie vybavený Caddy Kombi, ktorý je prakticky len dodávkou s oknami a sedadlami, začína už na úrovni 17 388, čistokrvná dodávka Caddy Cargo na 15 588 eur. Ak si ale chcete užiť všetko čo novinka ponúka, lacné to nebude.

Z testovacieho zápisníka
Značka a modelVolkswagen Caddy 5
VerziaStyle 2,0 TDI 7-DSG 122k
Cena modelu od / verzia od / testovací model (eur)22 344 / 33 228 / 42 096
Motornaftový štvorvalec s turbom, 1 968 cm3
Výkon kW(k) / pri otáčkach (ot. / min.)90 (122) / 2 750 - 4 400
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot. / min.)320 / 1 600 - 2 500
Typ prevodovky / počet stupňovAutomatická dvojspojková DSG / 7
Zrýchlenie z 0 - 100 km/h (s)11,2
Spotreba - výrobca / test (l/100km)4,7 / 5,8
Rozmer pneumatík215/55 R17
Pohotovostná hmotnosť (kg)1 750
Objem batožinového priestoru (l)1 213 / 2 556 (bez 2. radu sedadiel)
Rázvor náprav; dĺžka; šírka; výška (mm)2 755; 4 500; 1 855; 1 832
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autá Volkswagen

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zakladatelia firmy Zlatko a Ján Juríkovci.

Pandémia zvýšila záujem aj o ďalšie produkty.

10. apr
Zuzana Kepplová.

Túto vládu utrápia.

5 h

V marci sa absolútne všetko točilo okolo osoby Igor Matoviča. Áno, bolo to príšerných, mizerných 31 dní.

Zatvorená predajňa obuvi v nákupnom centre.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 371-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 10 565 obetí.

14 h

Neprehliadnite tiež

Tatra 128 prichádza do nového múzea.

Nákladiaky naštartovali po rokoch.

9. apr
Hyundai v uplynulom štvrťroku ťažil z dopredaju starej a nástupu novej generácie Tucsonu.

Skokanmi sú Peugeot 2008 aj Hyundai Tucson.

8. apr
Mazda MX-30 Edition 100

Menší dojazd kompenzuje veľkým kufrom.

8. apr
Toyota GR86

Narozdiel od Subaru BRZ sa s ním stretneme aj u nás.

7. apr