SME
Streda, 14. apríl, 2021 | Meniny má JustínaKrížovkyKrížovky

Mazda MX-30 ide proti prúdu ešte aj medzi elektromobilmi (test)

Menší dojazd kompenzuje veľkým kufrom.

Mazda MX-30 Edition 100 (Zdroj: Marek Čepa)

Mazda si v posledných rokoch vybudovala imidž áut, ktoré nám pripomínajú staré dobré časy. Časy, keď ešte výrobcovia nemuseli počítať každý gram oxidu uhličitého a nervózne ťukať do kalkulačiek, či ich nečakajú pokuty.

Lenže ani japonský výrobca si už nevystačí s klasickými (dnes priam veľkoobjemovými) motormi a prichádza s prvým sériovým elektromobilom - Mazdou MX-30. Či tento príchod môžeme označiť za podarený, sme zisťovali v redakčnom teste.

Čoraz častejšie sa stretávame s elektromobilmi, ktoré ani nevyzerajú ako autá na baterky. Automobilky argumentujú tým, že ľuďom pri kúpe elektromobilu už nejde o futuristický vzhľad, chcú len konvenčne vyzerajúce auto s elektrickým pohonom.

Skutočným dôvodom je skôr snaha znížiť výrobné náklady a rovnaké auto ponúkať s benzínovým, prípadne ešte stále naftovým motorom, ale aj s elektromotorom.

S netradičnými dverami

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Pri MX-30 Mazda zvolila celkom rozumné riešenie. Auto totiž vychádza z konvenčnej CX-30, ktorá má zas podvozok z Mazdy 3, ale zároveň sa udialo toľko dizajnových zmien, že vám elektromobil ani nepríde na um porovnávať so svojimi súrodencami so spaľovacím motorom.

Rovnaký základ s CX-30 prezrádza identický rázvor kolies 2 655 mm a niektoré rovnaké diely, najmä v interiéri. Na druhej strane je zaujímavé, koľko ich je odlišných, vrátane prednej masky, svetiel a najmä druhého páru bočných dverí.

Tie radia MX-30 medzi imidžovky, keďže sa otvárajú v opačnom smere. Inšpiráciou nebol Mini Clubman ani BMW i3, ale športová Mazda RX-8 vyrábaná v rokoch 2003 až 2012.

Takéto riešenie dverí bez vonkajších kľučiek má navodiť pocit, že sa pozeráte na 3-dverový kupé crossover. Za tvar zadných svetiel by sa mimochodom nehanbilo ani Ferrari.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C7VJG na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M7VJG na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Elektromobily

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Mazda
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister Marek Krajčí.

Odpovedať nechce ani šéf OĽaNO Matovič.

2 h
V Nemecku môžu počas korony fungovať aj kaderníctva. Na Slovensku to možné nie je.

Odpovedajú Roman Kóňa, Michal Meško či Katarína Hutyrová.

5 h