SME
reklama

Citroen C5X sa vracia k tradícii francúzskych limuzín, hoci trochu svojsky

Kombi sa bude vyrábať v Číne.

PARÍŽ. Fanúšikovia veľkých komfortných Citroënov si na nástupcu C5 museli počkať štyri roky. Teraz francúzska automobilka predstavuje svoju novú vlajkovú loď pod názvom Citroën C5X.

Po dizajnovej stránke ide o nevšedný mix praktického kombi s komfortom sedanu a vyšším sedením známym z SUV. Samotný šéf Citroënu Vincent Cobée tvrdí, že auto navrhli tak, aby sa páčilo zákazníkom všetkých troch spomínaných segmentov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj keď má C5X podobné črty, ako C4, ide o zástupcu D segmentu strednej triedy áut čomu zodpovedá dĺžka 4 805 mm aj rázvor kolies 2 785 mm. Novinka ponúkne dostatok miesta aj na zadných sedadlách a k tomu ešte kufor s objemom 545 litrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Auto je postavené na platforme EMP2, ktorú koncern Stellantis využíva od kompaktných modelov vyššie, pri Citroënoch napríklad pre SUV C5 Aircross. Pre C5X to znamená, že v ponuke bude mať benzínové aj plugin hybridné motory, s plne elektrickou verziou sa však nepočíta.

Súvisiaci článok Nový Citroen C4 je už na Slovensku. Koľko stojí a čo ponúka? Čítajte 

Najväčšou novinkou je použitie adaptívnych tlmičov Advanced Comfort, ktoré budú pre plug-hybridnú verziu štandardom. Vodič bude mať na výber tri režimy, ktoré upravujú správanie progresívnych hydraulických dorazov.

V interiéri s prístrojovou doskou veľmi podobnou modelu C4 je nový head-up displej premietaný priamo na čelné sklo, ako aj infotainment s rýchlejšou odozvou a možnosťami personalizácie. Vo výbave nebude chýbať adaptívny tempomat či aktívne udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zatiaľ poznáme len špecifikáciu plug-in hybridného motora. Ten je rovnaký ako pri súčasnom C5 Aircross PHEV, teda k dispozícii je systémový výkon 166 kW (225 koní) kombinujúci 1,6-litrový štvorvalec s elektromotorom. Čisto elektrický dojazd je 50 kilometrov.

Nový Citroën C5X sa bude vyrábať v Číne, keďže sa predpokladá, že pôjde o najväčší trh pre tento model. Objednávky začne výrobca prijímať od októbra, na cestách uvidíme kombi až budúci rok. S verziou sedan, aká bola pre C5 v minulých generáciách bežná, sa už nepočíta.

Načítavam video...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 161
  2. Každý piaty zomrie 8 927
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 775
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 7 658
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 801
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 733
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 509
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 840
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Kysela: Kam zmizli MODRÍ?
  2. Juraj Paškuliak: Zmysluplný život
  3. Marcel Rebro: Paradoxom demokracie je, keď môžeš slobodne snívať o diktatúre
  4. Zdenek Ručka: Ako zdravotne postihnutého klienta Domova sociálnych služieb pripraviť o finančné prostriedky. Časť ôsma „Oslík potras sa!“ tretie pokračovanie.
  5. Milan Srnka: Prezidentské voľby: Pellegrini môže dopadnúť ako Fico
  6. Tupou Ceruzou: RTVS
  7. Richard Sulík: Pár slov ku koncesionárskym poplatkom tak, aby pochopila aj pani Čengel Solčanská
  8. Pavel Macko: Kandidát Pellegrini zaujal tvrdý protislovenský postoj
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 211
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 22 070
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 715
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 663
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 770
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 158
  7. Ján Šeďo: Súhlasím s Tarabom, problémy začínajú, jeden už nakupuje v L. Mikuláši. 9 218
  8. Ľuboš Dobrota: Spolupracujú s cudzími tajnými službami? 8 569
  1. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  2. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu