SME
reklama

Audi Q5: Keď k dokonalému SUV veľa nechýba (test)

Použitá koncepcia z neho robí tú správnu prémiu.

Audi Q5 40 TDI (Zdroj: Marek Čepa)
Audi Q5 40 TDI S line quattro - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)43 650 / 51 350
Spotreba výrobca / test (l)5,4 / 7,3
Objem batožinového priestoru (l)520
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 820; 4 682; 1 893; 1 662

Povedzme si to úplne úprimne: Niektoré autá neradi testujeme, ale o to radšej ich šoférujeme. Sú totiž až príliš dobré na to, aby v recenzii zazneli negatíva. Nejaké sa síce vždy nájdu, ale tentoraz to bude o vychutnaní si prémiového kompaktného SUV.

Jedným takým je už roky Audi Q5. Jeho druhá generácia dostala vlani facelift, ktorý pomáha najpredávanejšiemu SUV so štyrmi kruhmi udržať sa v dobrej kondícii.

Najprv si pripomeňme, o aké auto po konštrukčnej stránke vlastne ide, pretože práve podvozkový základ dáva Q5 právoplatnú nálepku prémie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S dĺžkou 4682 mm je kompaktné SUV od Audi kratšie ako Volkswagen Tiguan Allspace, ale na rozdiel od neho nepoužíva mainstreamovú platformu MQB, ale MLB Evo. Tú okrem väčších Audi modelov nájdeme aj pri Porsche Caynne, Bentley Bentayga či Lamborghini Urus.

Hlavným rozdielom je drahšia konštrukcia s pozdĺžne uloženými motormi a pokojne aj väčších rozmerov. Že sa do Q5 zmestí aj poriadny šesťvalec, napríklad pre športové SQ5, naznačuje hrb v podlahe pri spolujazdcovej ľavej nohe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pokojný štvorvalec s dostatkom výkonu

Aj keď zvonku sa naša Q5 vďaka verzii S line tvárila drsne, zaobišli sme sa aj s menším motorom pod označením 40 TDI. Ide o naftový dvojlitrový štvorvalec s výkonom 150 kW (204 koní) a krútiacim momentom 400 Nm.

Dostatočnú silu motora rozhýbať 1,8 tony vážiace SUV v minulosti zrážalo priškrtenie kvôli emisiám a teda aj oneskorená reakcia na zošliapnutie plynu.

Tento prejav sa podarilo vyriešiť výraznejším obmedzením oxidov dusíka (NOx) pomocou zdvojeného vstrekovania AdBlue označovaného ako twin-dosing system a tiež rýchlejšou reakciou štart-stop systému vďaka 12-voltovej mild-hybridnej sústave s remeňovým štartér-generátorom.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C7XWS na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu