BRATISLAVA. Po pozitívnom prijatí Hyundaiu i30 N sa kórejská značka pustila do rozširovania svojej športovej divízie. Fanúšikovia hot hatchov si na slovenské ceny najdostupnejšieho N-ka museli počkať vyše pol roka.
Pod kapotou nájdeme 1,6-litrový preplňovaný štvorvalec T-GDi s výkonom 150 kW (204 koní) a maximálnym krútiacim momentom 275 Nm. Kombinovaný je výhradne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Že ide o skutočné športové náradie, prezrádza mechanický samosvorný diferenciál m-LSD, vypínateľné ESP, prítomnosť automatického medziplynu Rev Matching, funkcia ostrého štartu Launch Control, variabilná klapka výfuku aj sériovo dodávané pneumatiky Pirelli P-Zero obuté na 18-palcových hliníkových diskoch.
Ako rally špeciál
Oproti sériovému Hyundaiu i20 si zmenami prešiel aj podvozok. Dostal zosilnené odpruženie, výkonnejšie brzdy s väčšími kotúčmi aj elektronický posilňovač priamo na tyči riadenia. Auto má hmotnosť len 1190 kg, teda rovnakú ako jeho pretekárska WRC verzia.