SME
Streda, 28. júl, 2021 | Meniny má KrištofKrížovkyKrížovky

Dacia Sandero Stepway je auto, za ktoré sa už nebudete hanbiť

Konkurentov poráža naraz cenou aj výbavou.

Dacia Sandero Stepway (Zdroj: Peter Kálmán)
Dacia Sandero Stepway TCe 90 CVT - prehľad základných parametrov
Cena od (eur)11 600 / 14 100
Spotreba výrobca / test (l)6,2 - 6,4 / 7,3
Objem batožinového priestoru (l)328
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2604; 4099; 1848; 1587

Donedávna boli Dacie prakticky čisto len o nízkej cene. Keď však prišla otázka, či by sme si tento rumunský zázrak aj reálne kúpili, iba sme znervózneli a radšej zmenili tému.

Lenže časy sa menia a s novým Sanderom nám Dacia dokázala, že už nejde len o lacné, ale konečne aj dobré auto, za ktoré sa rozhodne netreba hanbiť.

Po januárovej prvej jazde so Sanderom vo výbave Comfort a s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, sme v redakčnej garáži privítali oplastovanú verziu Stepway a takpovediac v plnej výbave.

Hoci pod kapotou bol rovnaký preplňovaný trojvalec 1,0 TCe (67 kW/91 koní), tentokrát spolupracoval s automatickou CVT prevodovkou.

Tá je pre rumunský hatchback novinkou a zďaleka nie jedinou. Dojmy sme sa rozhodli zhrnúť do piatich kapitol, ktoré mapujú progres. Šiesta nakoniec pripomína, že ani tu sa nezaobídeme bez mínusov.

Súvisiaci článok Nová Dacia Sandero ide do predaja, ostane cenovým zázrakom? Čítajte 
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Stabilnejšia

Najzásadnejšou zmenou pri Sandere je použitie miernej zjednodušenej modulárnej podvozkovej platformy CMF-B LS. Evolučný skok najlepšie ilustruje fakt, že kým predošlé Sandero bolo na podvozku Renaulta Clio tretej generácie, nové si polepšilo hneď o dve generácie.

Konštrukčné príbuzenstvo so súčasným Cliom vidieť najmä na väčšej šírke karosérie. Tá autu prináša lepšiu stabilitu, ale aj nové zavesenie predných kolies či lepšie utlmenie vibrácií trojvalcového motora.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C7YYC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M7YYC na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do kaviarne Towers nevidno.

Inšpekcia má odposluchy aj videozáznamy.


5 h
Zuzana Rehák Štefečeková na LOH Tokio 2020 / 2021.

Sledujte online letnú olympiádu.


Sportnet 3 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Za kyberšikanu hrozí až šesť rokov.


a 1 ďalší 4 h

Neprehliadnite tiež

Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


13 h
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl