SME
reklama

Ford Kuga HEV: Podarený hybrid je za cenu dieselu (test)

Novinka v ponuke dopĺňa mild-hybrid a plug-in hybrid.

Ford Kuga FHEV (Zdroj: Marek Čepa)
Ford Kuga ST-Line X 2.5 Duratec HEV 190k eCVT AWD
Cena od / verzia od (eur)27 690 / 39 890
Spotreba WLTP výrobca / test (l)5,7 - 6,3 / 6,4
Objem batožinového priestoru (l)575
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2710; 4626; 1882; 1666

Ford je jednou z automobiliek, ktorým sa podarilo naskočiť na vlnu SUV v pravom čase s podareným autom. Od uvedenia prvej generácie v roku 2008 sa na cestách pravidelne stretávame s modelom Kuga. Práve on mnohých presvedčil, aby vymenili kombi za módnejšie SUV.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes je na trhu už tretia generácia tohto modelu, ktorú sme si mohli dávnejšie vyskúšať s lákavou kombináciou nafty, automatu a pohonu všetkých kolies.

Okrem nej však automobilka ponúka skutočne pestrý výber motorizácií, najmä pokiaľ ide o hybridy. Dá sa totiž kúpiť ako naftový mild-hybrid, benzínový plug-in hybrid a najnovšie aj testovaný samonabíjací full hybrid.

Ak sa pýtate, či nie je zbytočné pridávať do ponuky ďalší hybridný pohon, tak práve tento model má potenciál pritiahnuť zákazníkov, ktorých odrádza nabíjanie zo zásuvky.

Funkčnosť pred dizajnom

Najnovší prírastok do modelového radu Kuga sme si vyskúšali vo výbave ST-Line X. Tá vychádza zo športovo ladenej verzie ST-Line, no pridáva zopár komfortných prvkov výbavy navyše.

Dizajnovo Kuga zapadá k ostatným modelom značky, ako sú menší Focus alebo Puma. Auto pôsobí elegantne a moderne, aj keď trochu nezaujímavo. Práve táto nenápadnosť však môže niekomu vyhovovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Exteriér testovaného auta ozvláštňujú športové prvky spojené s výbavou, napríklad upravený predný nárazník či lesklé čierne orámovanie okien namiesto chrómu. Potešilo nás, že aj šetrný hybridný model dostal dve funkčné koncovky výfuku.

Rovnako aj vnútri sa zdá, že Ford stavil skôr na funkčnosť než efektný dizajn. Kabína pôsobí trochu staromódne, má to však aj svoje výhody.

Ocenili sme napríklad množstvo fyzických tlačidiel a ovládačov, ktoré dnes často nahrádzajú dotykové displeje. V tomto aute sa nebudete príliš trápiť s hľadaním funkcií v menu infotainmentu, všetko sa ovláda pekne po starom.

Podobne je to aj s použitými materiálmi, ktoré nie sú najkrajšie na pohľad, no pôsobia solídne a času odolajú určite lepšie ako módny lesklý čierny povrch. Rastrovaný plast na opierkach a stredovej konzole vyzerá efektne, no trochu sa obávame jeho náročnejšieho čistenia.

Hybrid nevyhodil z kufra rezervu

Tu sa našťastie väčšina kritiky končí. Interiér je vzdušný a priestranný, polokožené sedadlá sú pohodlné aj pri dlhšej jazde. Podobne je to aj na zadných sedadlách, kde zamrzí iba použitie tvrdších plastov na zadných dverách, no s tým sa stretneme aj pri prémiových značkách.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C7ZYM na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu