SME
reklama

Škoda Octavia Scout: Najlepšiu verziu kazí jeden otravný detail (test)

Elektronika funguje v teréne výborne.

Škoda Octavia Scout (Zdroj: Marek Čepa)
Škoda Octavia Scout 2,0 TDI DSG 4x4 - Prehľad základných parametrov:
Cena Octavia od / verzia Scout od (eur)18 080 / 36 310
Spotreba výrobca / test (l)5,3 - 6,2 / 6,3
Objem batožinového priestoru (l)640
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 680, 4 703, 1 829, 1 487

V predaji je už toľko verzií Škody Octavia, že pohľad do cenníka začína pripomínať pokladničný blok z veľkého nákupu. Po vyše roku na trhu si už každý môže vybrať podľa svojich preferencií.

Stačí benzínový trojvalec alebo základný diesel? Radšej CNG pohon, mild-hybrid alebo rovno plug-in hybrid ? Liftback alebo kombi? Niečo výkonnejšie nad 150 koní? Športové RS alebo dobrodružnejšieho Scouta? Áno, tentokrát sa bližšie pozrieme práve na Octaviu Scout.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oplastované Octavie v štýle Audi Allroad stretávame na našich cestách od roku 2007. Vyznačujú sa pohonom všetkých kolies a karosériou kombi. Túto kombináciu Škoda ponúkla už skôr, teda aj pre obyčajnú verziu Octavie Combi od konca 90. rokov, takže najstaršie Octavie 4x4 dnes majú už 22 rokov.

Najnovšieho Scouta kúpite len s dvojlitrovými motormi a okrem pohonu všetkých kolies vďaka medzinápravovej spojke 6. generácie (už sa oficiálne nevolá Haldex), je k dispozícii výhradne 7-stupňový dvojspojkový automat DSG.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na nedostatok výkonu sa tu rozhodne nedá sťažovať. Na výber je naftové TDI s výkonom 110 kW (150 koní) alebo, ako v našom prípade, 147 kW (200 koní) a s maximálnym krútiacim momentom 400 Nm. Kto sa už nafty stráni, môže mať po novom Octaviu Scout aj s benzínovým dvojlitrom TSI a výkonom 140 kW (190 koní).

Výkonu na rozdávanie

Nás však zaujíma najsilnejšia nafta v ponuke, ktorá sa dodáva aj do Octavie RS. Oproti slabšej verzii má 2,0 TDI Evo s výkonom 147 kW hliníkový blok motora vrátane piestov.

K ich optimálnej teplote prispievajú dva oddelené okruhy chladenia s dvoma termostatmi (zvlášť pre blok motora a pre hlavu valcov).

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C7ZG3 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu