Škoda Octavia Scout 2,0 TDI DSG 4x4 - Prehľad základných parametrov: | |
Cena Octavia od / verzia Scout od (eur) | 18 080 / 36 310 |
Spotreba výrobca / test (l) | 5,3 - 6,2 / 6,3 |
Objem batožinového priestoru (l) | 640 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 680, 4 703, 1 829, 1 487 |
V predaji je už toľko verzií Škody Octavia, že pohľad do cenníka začína pripomínať pokladničný blok z veľkého nákupu. Po vyše roku na trhu si už každý môže vybrať podľa svojich preferencií.
Stačí benzínový trojvalec alebo základný diesel? Radšej CNG pohon, mild-hybrid alebo rovno plug-in hybrid ? Liftback alebo kombi? Niečo výkonnejšie nad 150 koní? Športové RS alebo dobrodružnejšieho Scouta? Áno, tentokrát sa bližšie pozrieme práve na Octaviu Scout.
Oplastované Octavie v štýle Audi Allroad stretávame na našich cestách od roku 2007. Vyznačujú sa pohonom všetkých kolies a karosériou kombi. Túto kombináciu Škoda ponúkla už skôr, teda aj pre obyčajnú verziu Octavie Combi od konca 90. rokov, takže najstaršie Octavie 4x4 dnes majú už 22 rokov.
Najnovšieho Scouta kúpite len s dvojlitrovými motormi a okrem pohonu všetkých kolies vďaka medzinápravovej spojke 6. generácie (už sa oficiálne nevolá Haldex), je k dispozícii výhradne 7-stupňový dvojspojkový automat DSG.
Na nedostatok výkonu sa tu rozhodne nedá sťažovať. Na výber je naftové TDI s výkonom 110 kW (150 koní) alebo, ako v našom prípade, 147 kW (200 koní) a s maximálnym krútiacim momentom 400 Nm. Kto sa už nafty stráni, môže mať po novom Octaviu Scout aj s benzínovým dvojlitrom TSI a výkonom 140 kW (190 koní).
Výkonu na rozdávanie
Nás však zaujíma najsilnejšia nafta v ponuke, ktorá sa dodáva aj do Octavie RS. Oproti slabšej verzii má 2,0 TDI Evo s výkonom 147 kW hliníkový blok motora vrátane piestov.
K ich optimálnej teplote prispievajú dva oddelené okruhy chladenia s dvoma termostatmi (zvlášť pre blok motora a pre hlavu valcov).