SME
Sobota, 31. júl, 2021 | Meniny má IgnácKrížovkyKrížovky

Škoda Octavia Scout: Najlepšiu verziu kazí jeden otravný detail (test)

Elektronika funguje v teréne výborne.

Škoda Octavia Scout (Zdroj: Marek Čepa)
Škoda Octavia Scout 2,0 TDI DSG 4x4 - Prehľad základných parametrov:
Cena Octavia od / verzia Scout od (eur)18 080 / 36 310
Spotreba výrobca / test (l)5,3 - 6,2 / 6,3
Objem batožinového priestoru (l)640
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 680, 4 703, 1 829, 1 487

V predaji je už toľko verzií Škody Octavia, že pohľad do cenníka začína pripomínať pokladničný blok z veľkého nákupu. Po vyše roku na trhu si už každý môže vybrať podľa svojich preferencií.

Stačí benzínový trojvalec alebo základný diesel? Radšej CNG pohon, mild-hybrid alebo rovno plug-in hybrid ? Liftback alebo kombi? Niečo výkonnejšie nad 150 koní? Športové RS alebo dobrodružnejšieho Scouta? Áno, tentokrát sa bližšie pozrieme práve na Octaviu Scout.

Oplastované Octavie v štýle Audi Allroad stretávame na našich cestách od roku 2007. Vyznačujú sa pohonom všetkých kolies a karosériou kombi. Túto kombináciu Škoda ponúkla už skôr, teda aj pre obyčajnú verziu Octavie Combi od konca 90. rokov, takže najstaršie Octavie 4x4 dnes majú už 22 rokov.

Najnovšieho Scouta kúpite len s dvojlitrovými motormi a okrem pohonu všetkých kolies vďaka medzinápravovej spojke 6. generácie (už sa oficiálne nevolá Haldex), je k dispozícii výhradne 7-stupňový dvojspojkový automat DSG.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Na nedostatok výkonu sa tu rozhodne nedá sťažovať. Na výber je naftové TDI s výkonom 110 kW (150 koní) alebo, ako v našom prípade, 147 kW (200 koní) a s maximálnym krútiacim momentom 400 Nm. Kto sa už nafty stráni, môže mať po novom Octaviu Scout aj s benzínovým dvojlitrom TSI a výkonom 140 kW (190 koní).

Výkonu na rozdávanie

Nás však zaujíma najsilnejšia nafta v ponuke, ktorá sa dodáva aj do Octavie RS. Oproti slabšej verzii má 2,0 TDI Evo s výkonom 147 kW hliníkový blok motora vrátane piestov.

K ich optimálnej teplote prispievajú dva oddelené okruhy chladenia s dvoma termostatmi (zvlášť pre blok motora a pre hlavu valcov).

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C7ZG3 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M7ZG3 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Michal Serbin.

Za únosom Kováča videl od začiatku SIS.


a 1 ďalší 15 h
Ján Volko.

Sledujte letnú olympiádu online.


Sportnet a 1 ďalší 14 h

Počet pacientov v nemocniciach sa nezmenil, zostáva na čísle 81.


a 1 ďalší 3 h

Neprehliadnite tiež

Dacia Duster

Novinkou je automat pri najsilnejšej verzii.


21 h
Volkswagen Taigo

Osloviť chce športovejšími líniami aj veľkým kufrom.


29. júl
Hyundai Kona

Na prvých miestach sú kórejské značky.


28. júl
Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


27. júl