SME
reklama

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid v sebe skrýva tri autá v jednom (test)

Čisto na elektrinu prejde vyše 80 kilometrov.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid (Zdroj: Marek Čepa)

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid 2,5 AWD-i Selection

Cena RAV4 od / verzia Plug-in Hybrid od (eur)23 990 / 49 990
Priemerná spotreba výrobca WLTP / test (l)1,0 / 0,3 - 6 / ø 3,2
Objem batožinového priestoru (l)520
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 690; 4 600; 1 855; 1 690

Asi len málokto by tipoval, že rodinné SUV RAV4 môže byť druhou najvýkonnejšou Toyotou na trhu. Áno, hneď po 335-koňovej GR Supre. Zvonku sa netvári nijak drsne, vlastne úplne obyčajne, ale pri zrýchlení zaskočí nejedného majiteľa športiaku.

Aké je tajomstvo? Toyota začala RAV4 predávať aj ako plug-in hybrid. Ako sa líši od rastúcej konkurencie rôznych SUV do zásuvky, sme zisťovali v redakčnom teste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Priznáme sa, že plug-in hybridov sme sa za posledný rok už akosi presýtili. Prakticky každá automobilka ich pretláča kvôli emisiám, ale nie sú pre každého ideálnou voľbou a ani nemusia byť také zelené, ako o nich výrobcovia tvrdia.

Základným predpokladom pre kúpu plug-in hybridu je možnosť ho denne nabíjať, či už doma alebo v práci. Väčšina takýchto áut bez nabitej batérie nevie príliš efektívne jazdiť.

Pokiaľ si majiteľ plug-in hybridu neosvojí rituál každodenného nabíjania, môže sa ľahko stať, že bude len zbytočne vláčiť ťažké batérie pričom mu porastie spotreba benzínového motora. Toyota RAV4 je však iná.

Súvisiaci článok Toyota RAV4 Hybrid patrí k najúspornejším SUV (test) Čítajte 
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Plug-in hybridná verzia má 2,5-litrový atmosférický štvorvalec s výkonom 136 kW (185 koní), maximálnym krútiacim momentom 227 Nm a ešte dva elektromotory k tomu.

Silnejší je na prednej náprave, poskytuje 134 kW (182 koní) a má krútiaci moment až 270 Nm. Zadný elektromotor v diferenciáli pridáva ešte 40 kW (54 koní) a má 121 Nm krútiaceho momentu.

Motivácia nabíjať

Celkovo vie hybridný systém poskytnúť až 225 kW (306 koní) a zrýchlenie z nuly na sto za 6 sekúnd. Je to o 2,1 sekundy menej ako pri full-hybridnej RAV4 s pohonom všetkých kolies.

Maximálny výkon je samozrejme dostupný len za predpokladu, že je nabitý akumulátor. Ten je na pomery konkurenčných plug-in hybridov väčší - má kapacitu 18,1 kWh.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C82KG na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu