STUTTGART. Nároky na bezpečnosť áut sa v posledných rokoch výrazne zvýšili. Štandardom nových modelov sa stáva núdzové brzdenie, ale aj celá plejáda jazdných asistentov.
Ich prítomnosť niektorí vodiči stále zatracujú, lenže v krízových situáciách im môžu zachrániť život alebo aspoň pokrčené plechy.
Ako by však dnes dopadol čelný náraz 18-ročného malého auta, ktoré najazdilo 270-tisíc kilometrov? Navyše, keď ho minulý rok z nemeckých ciest vyradila korózia, ktorá bola dôvodom, že auto už neprešlo technickou kontrolou?
Zaujímavý test spravil nemecký AutoBild v spolupráci s prevádzkovateľom technických staníc Dekra.
Hlavným aktérom bol Hyundai Getz, ktorý mala redakcia motoristického časopisu v rokoch 2003 až 2005 na dlhodobý test.
Išlo o jeden z prvých Hyundaiov s európskym dizajnom a dobrým 4-hviezdičkovým hodnotením v nárazových skúškach EuroNCAP.
Spoľahlivé, trápila ho len korózia
Po tom, čo bledomodrý Getz najazdil 100-tisíc kilometrov, si ho do vlastníctva odkúpil dnes už bývalý redaktor AutoBildu Diether Rodatz.
S autom za 15 rokov spravil ešte ďalších 170-tisíc kilometrov. Ako hovorí, spoľahlivejšie auto dovtedy nemal. Nikdy sa mu nepokazilo, len ho trápila korózia. Požierala kapotu, podbehy kolies aj olejovú vaňu.