SME
Nedeľa, 26. september, 2021 | Meniny má EditaKrížovkyKrížovky

BMW 128ti nie je najrýchlejšie z radu, ale najzábavnejšie rozhodne áno (test)

Názov si berie z histórie, no tradicionalistov pohorší.

BMW 128ti (Zdroj: Filip Režný)
BMW 128ti - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)24 396 / 41 700
Spotreba kombinovaná - výrobca / test (l)6,9 - 7,4 / 7,8
Objem batožinového priestoru (l)380
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 670; 4 319; 1 799 (bez zrkadiel); 1 434

Športové modely značky BMW sa odjakživa spájali s pohonom zadnej nápravy. V posledných rokoch síce nastal presun k pohonu všetkých kolies xDrive, no stále preferujú prevažne zadnú nápravu.

Predstavte si však alternatívnu realitu, v ktorej BMW vyrába auto na štýl Golfu GTI. Aká by bola ostrá predokolka značky, ktorá sa preslávila úplne inými športiakmi?

Ak ste si niekedy túto otázku kládli, z Bavorska ju teraz prichádza zodpovedať model 128ti. A musíme povedať, že nás odpoveď veľmi milo prekvapila.

Že nejde o ďalšiu obyčajnú "jednotku" prezrádza hneď niekoľko vecí. Rozhodne najvýraznejším znakom sú červené detaily, ktoré zdobia nárazníky podobné silnejšiemu súrodencovi M135i xDrive.

Kontrastné doplnky nemusia byť každému po chuti, no stále pôsobia pomerne vkusne. Najmä červené prahy doplnené o nálepku s označením modelu pred zadným kolesom majú závan nostalgie z čias, kedy každé auto s turbom dostalo poriadnu nálepku na bok, aby si ich nikto nepomýlil s bežnými autami.

Červená už tak úplne nefunguje v prednom nárazníku, no aspoň odpútava pozornosť od veľkej mriežky, ktorú ešte opticky zväčšuje čierne orámovanie. Ak si zvolíte modré alebo červené lakovanie, BMW vymení kontrastné prvky za decentnejšie, čierne.

Našťastie pri prednej časti auta končí aj väčšina kritiky. Z profilu vyzerá vynikajúco, rovnako ako zadná časť, ktorú zdobia dve koncovky výfuku a príplatkový strešný spojler.

Súvisiaci článok BMW M135i posiela svojich rebelských predkov do histórie (test) Čítajte 

Označenie pochádza z histórie

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C844P na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M844P na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep
Mercedes-Benz AMG GT63 S E Performance 4-Door

Od roku 2025 bude mať výrobca nové platformy len elektrické.


20. sep
Skryť Zatvoriť reklamu