SME
Piatok, 30. júl, 2021 | Meniny má LibušaKrížovkyKrížovky

S Citroenom e-C4 sme si urobili výlet z budúcnosti do minulosti

Patrí k cenovo najzaujímavejším elektromobilom na trhu.

Citroën ë-C4 (Zdroj: Peter Kálmán)
Citroën ë-C4 Shine
Cena od / verzia od (eur)29 490 / 31 990
Spotreba výrobca / test (kWh)15,8 / 17
Objem batožinového priestoru (l)380
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2670; 4360; 1834; 1525

Z bilbordov dnes na nás svietia reklamy na nové elektromobily, ktoré sa snažia vyvolať senzáciu. Periférne pri šoférovaní vidíme slovné spojenia ako "čisto elektrický" "nové éra" alebo "auto budúcnosti".

Počas redakčného testu elektrického Citroënu ë-C4 sme však úplne náhodne stretli jeho zaujímavých predchodcov a spravili si tak menší výlet do minulosti.

Skupina Stellantis má dnes všetky elektromobily na rovnakej platforme e-CMP. Mysleli sme si preto, že po jazde s elektromobilmi DS3 Crossback E-Tense, Opel Mokka-e či s Peugeot e-2008, nás už ë-C4 s rovnakou technológiou nemôže prekvapiť. A predsa, dokonca sa ukázal ako najlepší.

Rozumne vyriešený elektromobil

Od premiéry tretej generácie C4 už rok uplynul, no dizajn tohto crossoveru sa nám stále neopozeral. Tentokrát sme auto dostali v bielej farbe, pri ktorej niektoré zaujímavé línie trochu zanikajú.

Parametre elektromotora aj lítium-iónovej batérie sú s vyššie spomenutými súrodencami rovnaké, takže maximálny výkon je 100 kW (136 koní) a maximálny krútiaci moment 260 Nm, pričom poháňané sú vždy len predné kolesá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Batéria má kapacitu 50 kWh, výrobca hovorí o dojazde 350 km. Nám pri prevažne mestskom a prímestskom jazdení vystačil na 312 kilometrov.

Viete využiť nabíjací výkon až do 100 kW, no len pri prvých dvadsiatich percentách batérie, potom začne postupne klesať. Nabíjali sme len na 50 kW stojane od ZSE, kde maximálny výkon vydrží až takmer do 70 percent.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C84MM na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M84MM na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Kollár počas tlačovej konferencie Sme rodina.

Bratislava sa ako jediná priblíži k 70-percentnej zaočkovanosti.


14 h
Plavkyňa Tatjana Schoenmakerová dosiahla na OH v Tokiu 2020 svetový rekord.

Sledujte online letnú olympiádu.


Sportnet a 1 ďalší 7 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Najmä hrude odhaľujú muži politici na celom svete.


a 1 ďalší 7 h

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Taigo

Osloviť chce športovejšími líniami aj veľkým kufrom.


18 h
Hyundai Kona

Na prvých miestach sú kórejské značky.


28. júl
Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


27. júl
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl