SME
Štvrtok, 21. október, 2021 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Mazda má konečne živý motor aj bez turba, vyskúšali sme CX-30

Auto získalo lepšiu dynamiku aj nižšiu spotrebu.

Mazda CX-30 (Zdroj: Peter Kálmán)
Mazda CX-30 e-SkyActiv-X186 AT - Prehľad základných parametrov:
Cena od / verzia od (eur)22 940 / 26 240
Spotreba výrobca WLTP / test (l/100 km)6,1 / 6
Objem batožinového priestoru (l)430
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 655, 4 395, 2 040, 1 540

Automobilky sa v tlačových správach predbiehajú, ktorá dá skôr bodku za vývojom spaľovacích motorov. Dávnejšie naftových, no teraz už aj benzínových.

V Mazde musia nad takýmto rozhodnutím len posmešne krútiť hlavou. Teda, aspoň zatiaľ. Na cestách sa totiž začínajú objavovať prvé Mazdy s najvyspelejším a zatiaľ dosť nedoceneným motorom pod označením e-Skyactiv X. Prináša presne to, čo nám pri Mazdách tak chýbalo.

Japonský výrobca je známy tým, že sa rád vyžíva v technologických riešeniach. Tie často idú proti prúdu. Hovorí sa o návrate rotačného Wankelovho motora, hoci len vo forme pomocného agregátu pre elektrickú MX-30 a tiež sa s napätím čaká, či sa nový radový šesťvalec dostane aj do Európy.

Čo je však už realitou, je motor e-Skyactiv X, ktorý v uplynulých mesiacoch dostal dôležité vylepšenie. Profituje z neho výrobca aj zákazník. O čo vlastne ide, sme sa pozreli v redakčnom teste.

Benzín fungujúci ako nafťák

Sú to už dva roky od prvého vyskúšania motora, ktorý Mazda hrdo označuje za revolučný. Z konštrukčného pohľadu rozhodne. Dvojlitrový benzínový štvorvalec totiž kombinuje pri spaľovaní princípy zážihového, ale aj vznetového motora.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Cez víkend si Smer svoju armádu kamikadze nezaočkovaných bezrúškarov zvolal do Rimavskej Soboty.


Judita a Tomáš

Na jej verzii nesedeli nože, rany ani stopy krvi.


10 h
Petra Vlhová a Matej Gemza.

Gemza rozpráva pred začiatkom sezóny.


17 h
Minister životného prostredia Ján Budaj (OĽaNO).

Lesníkov ubudne aj bez reformy.


15 h

Neprehliadnite tiež

Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt
Skryť Zatvoriť reklamu