RÜSSELSHEIM. Najväčšia tohtoročná novinka značky Opel je rozhodne nová Astra. Kompaktný hatchback nižšej strednej triedy dostal moderný dizajn s ostrými líniami a prvýkrát naplno využíva technológiu skupiny Stellantis.
Už dávnejšie bolo známe, že Astra generácie L bude mať najbližšie k novému Peugeotu 308, no zároveň dostane dizajnové črty, s ktorými prišiel minulý rok Opel Mokka. Čo to presnejšie znamená?
Nová Astra je postavená na podvozkovej platforme EMP2. V praxi to znamená možnosť použitia benzínových, naftových, ale aj plug-in hybridných motorov. Plne elektrické sú v hierarchii Stellantisu pre menšie autá na platforme EMP1 (Corsa-e a Mokka-e).
Veľkosťou sa Astra takmer nemení, od predchodcu je dlhšia len o 4 milimetre, má teda 4374 mm. Rázvor kolies narástol o 13 mm a kufor má teraz objem 422 litrov, čo je o 10 viac ako v Peugeote 308.
Výrazne odlišný interiér
Kým exteriér si zaslúži pochvalu za pekne zvládnuté proporcie a novú masku Opel Vizor so svetlami Intelli-Lux so 168 LED segmentmi, interiér prešiel najvýraznejšou premenou.