Mercedes triedy C dostal minulý rok v európskych predajoch poriadny výprask od svojho najväčšieho rivala - BMW radu 3. Na jar však prišla nová generácia céčka, takže môže všetko opäť zmeniť. Aká je, sme si vyskúšali počas prvých jázd už doma na Slovensku.
Od roku 1993, keď prišiel prvý Mercedes triedy C, sa vo svete z neho predalo vyše 8,6 milióna kusov. Klasický príklad prémiovej strednej triedy ako nástupca "Baby Benzu" 190 prešiel v piatich generáciách poriadnou evolúciou a momentálne je pripravený dať zo seba to najlepšie, čo dnešné technológie vedia ponúknuť.
Začnime však dizajnom. Niektoré modely Mercedesu sa dnes na seba už tak podobajú, že keď nejaký stretneme na ceste, chvíľu rozmýšľame, ktorý modelový rad to vlastne je. Nové céčko z tohto trendu ťaží asi najlepšie, lebo nie nadarmo ho mnohí prirovnávajú k najväčšej triede S.
Pekná štíhla silueta sedanu s dlhou kapotou, ktorej pribudla športová dravosť. Je viditeľná aj keď si nepriplatíte za balík AMG s výraznejšími nárazníkmi a množstvom hviezdičiek v prednej mriežke.
Interiér je z novej generácie po dizajnovej stránke tým najzaujímavejším. Akosi preskočil nedávnu módu Mercedesu s dvoma spojenými obrazovkami, rovno sa objavuje veľký na výšku položený "tablet" s 12,3-palcovou obrazovkou.