STUTTGART. Ak dnes niekoho odrádza kúpiť si elektromobil, tak problémom bude popri vysokej cene slabý dojazd a chýbajúca infraštruktúra.
Mercedes však už pracuje na novej generácii elektromobilu, ktorý by mal na jedno nabitie prejsť vyše 1000 kilometrov. Riešením pri koncepte Vision EQXX pritom nemajú byť veľké a ťažké batérie, ale efektivita.
Konštruktérom zjavne opäť nedá spávať aerodynamika auta. Tá pri veľkých elektrických SUV nie je zďaleka najlepšia, čo sa prejavuje na spotrebe aj dojazde.
Na nedávnej prezentácii budúcnosti trojcípej hviezdy padali aj odvážne ciele. Napríklad, že koncept Vision EQXX, ktorý Mercedes ukáže budúci rok, bude mať spotrebu v kWh len s jednociferným číslom. Priemerná spotreba dnešných elektromobilov je pritom 16 až 18 kWh.