Prehľad základných parametrov: | Škoda Enyaq iV 80 | Škoda Kodiaq RS |
Cena od / verzia od (eur) | 35 250 / 48 150 | 26 420 / 50 840 |
Spotreba výrobca / test (kWh a l /100 km) | 18,1 / 18,8 kWh | 8,9 / 9,6 l |
Objem batožinového priestoru (l) | 585 | 835 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2765, 4649, 1879, 1620 | 2790, 4699, 1882, 1687 |
Nedávno sa k nám na redakčný test dostala Škoda Kodiaq po tohtoročnom facelifte. Chceli sme si síce skúsiť nejakú z verzií, aké sa na Slovensku najčastejšie kupujú, lenže je čipová kríza, takže na autá sa čaká a to aj tie novinárske.
Vôbec sme sa však nebránili ani náhrade v podobe toho najlepšieho a najvýkonnejšieho, čo Kodiaq dokáže ponúknuť - športovej verzie RS, ktorá s faceliftom prešla na benzínový motor. Koniec koncov, je to najzaujímavejšia novinka, ktorú modernizácia priniesla.
Lenže pri pohľade na cenu sme si povedali, že prečo ju vlastne rovno neporovnať s podobne veľkou rodinnou škodovkou, ktorá je už akýmsi symbolom novej éry - elektrickou Škodou Enyaq iV 80.
Keď sme zaparkovali obe autá vedľa seba, nastal v myšlienkach trochu chaos. V hlave sa ozval zástanca benzínových motorov, ale aj ten, ktorý si čoraz viac začína užívať hladkú a tichú jazdu bez emisií. Ako to teda dopadlo a ktorá Škoda je lepšia?
Kto má českú automobilku zafixovanú ako výrobcu áut s dobrým pomerom ceny a priestoru, bude pohľad do cenníka Kodiaqu RS a Enyaqu iV asi ťažšie predychávať.
Škoda si za ereso pýta 50 840 eur. Celkom nás preto prekvapilo, že minulý rok výroba Kodiaqov RS tvorila v továrni v Kvasinách podiel 11 percent, čo na okrajovú verziu nie je málo.