SME
Utorok, 21. september, 2021 | Meniny má MatúšKrížovkyKrížovky

Hyundai i20 N pochopil podstatu malých hot hatchov (test)

Nižší výkon kompenzuje nízka hmotnosť.

Hyundai i20 N (Zdroj: Marek Čepa)
Hyundai i20 N - prehľad základných parametrov
Cena i20 od / verzia i20 N od (eur)10 640 / 23 390
Spotreba mesto - výrobca / test (l)7,0 / 8,4
Objem batožinového priestoru (l)352
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 580; 4 075; 1 775 (bez zrkadiel); 1 440

Zdá sa, akoby to bolo iba včera, čo Hyundai vypustil do sveta svoj prvý ostrý hatchback. Keď v roku 2017 prišiel na trh i30 N, mnohí od neho nemali príliš veľké očakávania.

Kórejská automobilka však stavila na istotu a vďaka tímu skúsených inžinierov postavili už na prvý pokus auto, ktoré sa mohlo rovnať s najlepšími v segmente a mnohých dokonca prekonalo.

Odvtedy pribudla i30 Fastback, SUV model Kona N a najmenší športový model značky i20 N. Práve na ten sme sa pozreli v najnovšom redakčnom teste.

Dalo by sa očakávať, že ako menší súrodenec poriadne nabrúsenej i30 N bude o niečo umiernenejší, kľudnejší. Opak je však pravdou a to aj napriek nižšiemu výkonu.

Športové doplnky mu svedčia

O jeho vážnych úmysloch svedčia aj výrazné aerodynamické doplnky. Malá i20 dostala oveľa agresívnejšie nárazníky, prahy, ale aj poriadne veľké krídlo nad kufrom.

Na dizajn bežnej i20 sme si stále tak úplne nezvykli, no doplnky mu jednoznačne prospeli a v tejto verzii vyzerá výborne, iba červené odrazky v zadnom nárazníku sú už trochu príliš.

Celé auto sedí o niečo bližšie k zemi. Veľké 18-palcové disky kolies v šedej farbe skrývajú vpredu o 40 milimetrov väčšie brzdové kotúče s červenými strmeňmi s logom N.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Vo vnútri nájdeme rovnaký interiér, ktorý sme už v minulosti kritizovali za záplavu lacno pôsobiacich tvrdých plastov, no stále s dobrou ergonómiou aj kvalitou spracovania.

Pri pohľade dovnútra mnohých poteší pohľad na športovú páku manuálnej šesťstupňovej prevodovky. Mnohí výrobcovia plánujú v blízkej budúcnosti manuály úplne vyradiť a aj v športových modeloch sú už skôr vzácnosťou.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C88YE na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M88YE na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Stanislav Mičev.

Historik hovorí o degradácii odkazu SNP.


4 h
Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Prečo šéf Sme rodina nástojí na silnom Žilinkovi?


9 h
Maďarskí fanúšikovia počas zápasu Maďarsko - Anglicko, kvalifikácia na MS vo futbale 2022.

Pre maďarskú federáciu ide už o druhý trest za sebou.


SITA 5 h
Eskorta odvádza policajného exprezidenta Tibora Gašpara.

Vo väzbe zostávajú aj Krajmer a Mihálik.


TASR 4 h
Skryť Zatvoriť reklamu