Lexus LS 500h AWD Superior Nishijin & Haku | |
Cena od / verzia od (eur) | 111 000 / 158 700 |
Priemerná spotreba výrobca WLTP / test (l) | 9,4 - 9,6 / 9,9 |
Objem batožinového priestoru (l) | 430 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 3 125; 5 235; 1 900; 1 460 |
Existujú isté automobily, ktoré okrem úlohy približovadla fungujú aj ako symbol postavenia. Veď kto by nechcel BMW radu 7 alebo Mercedes triedy S?
Okrem tradičnej nemeckej trojice prémiových značiek vrátane Audi A8, tu však sú aj iné možnosti. Najmä pre tých, ktorí sa chcú odlíšiť alebo majú jednoducho radi iný typ luxusu. Jednou z nich je napríklad japonský Lexus LS.
Cenou aj rozmermi sa môže rovnať s tými najlepšími sedanmi z európskej produkcie. Dokáže to aj jazdnými vlastnosťami či pohodlím?
Minimálne po dizajnovej stránke nezaostáva. Majestátny Lexus pôsobí v prvom rade elegantne, no dlhá kapota a krátky kufor dodávajú jeho siluete príjemne športový nádych.
Mohutná mriežka chladiča zahanbí aj konzervatívnu nemeckú konkurenciu. Napriek tomu tak nebije do očí, hoci k charakteru tohto auta pôsobí možno až zbytočne agresívne.
Testovacie auto bolo navyše lakované v príplatkovej farbe, ktorá síce stojí 3 900 eur, jej špecifický kovový lesk však robí auto ešte zaujímavejším. Strieborná možno patrí k najbežnejším farbám na autách, no o tejto to rozhodne neplatí.
Skutočný luxus však začína až vo vnútri, kde nájdeme štvoricu vyhrievaných aj ventilovaných masážnych sedadiel. Nech sedíte kdekoľvek, pohodlie vám chýbať nebude.
Ako to však pri podobných autách býva, najlepšie miesta sú vzadu. S dĺžkou 5 235 milimetrov sa približuje predĺženým variantom nemeckej konkurencie, vďaka čomu je na zadných sedadlách miesta na nohy viac než dosť.
Interiér s hodvábom a platinou
Komfort je však v tejto triede samozrejmosťou, Lexus sa preto snaží zaujať aj mimoriadne vysokou kvalitou spracovania a použitím exkluzívnych materiálov.