Prvý plug-in hybrid značky Opel sa nám do rúk dostal až vo svojej modernizovanej podobe. Prvé kilometre za jeho volantom sme strávili v ranných bratislavských kolónach, na novootvorenej diaľnici D4, ale aj okresných cestách v okolí Malaciek.
Hneď na úvod priznávame, že sme si tentokrát chceli kompaktné nemecké SUV vyskúšať so všetkým, čo dokáže ponúknuť. To znamená najvyššiu výbavu Ultimate a najmä systémový výkon až 221 kW (300 koní).
Grandland však stále môžete mať aj s 1,2-litrovým benzínovým trojvalcom s výkonom 96 kW (130 koní) od 21 490 eur, teda o 2 000 eur drahší ako pred faceliftom alebo s rovnako výkonným naftovým 1,5-litrovým štvorvalcom od 25 490 eur.
Benzínový štvorvalec len s plug-in hybridom
Ak sa vám zdá, že na niečo sme zabudli, tak áno, z ponuky sa vytratilo 1,6-litrové benzínové turbo s výkonom 133 kW (180 koní). Tento motor ku Grandlandu X perfektne pasoval a bol vrátane 8-stupňovej automatickej prevodovky s cenou od 25 290 eur. Asi tušíte, že dôvodom na jeho zarezanie boli vyššie emisie CO2.