Pomaly, zatiaľ len tak, aby zákazníkov nevyplašili, začínajú automobilky niektoré svoje modely už vymieňať za elektromobily. Pri tých kľúčových sú stále v ponuke aj spaľovacie motory, ale situácia sa mení.
Zaspať nechce ani BMW. Na poli elektromobilov síce nie je žiadnym nováčikom, mestský hatchback i3 prišiel pred siedmimi rokmi, no až doteraz nemecký výrobca nemal žiadnu odpoveď na Teslu, presnejšie jej Model 3.
Do hry o priazeň sa preto najnovšie zapája elektromobil, pri ktorom sme po uplynulých týždňoch celkom radi, že nejde o ďalšie baterkové SUV. Jednoducho príjemná zmena.
Ak sa vám vybavia deriváty BMW radu 3, tak okrem sedanu a kombi k nim patrí aj kabriolet a kupé radu 4 a rovnako aj štvordverové Gran Coupé. Práve to dostalo v najnovšej generácii aj elektrickú verziu i4. Ako jazdí, sme si vyskúšali v nemeckých Alpách na spoločnej akcii s veľkým BMW iX.
Nenápadný dravec
BMW i4 má na dĺžku 4783 mm a rázvor kolies 2856 mm, má teda aj podobné rozmery ako Tesla Model 3.
Využíva podvozkovú platformu CLAR, ktorá je veľmi univerzálna a okrem aplikácii ľahkých materiálov ako hliník a karbón, umožňuje pre BMW pohon zadných či všetkých kolies, ale aj všetky formy elektrifikácie od mild-hybridov po elektromobily.
Čo je však zaujímavejšie, vo verzii s označením i4 M50 ide o prvé BMW, ktoré je výsledkom spolupráce oboch divízií - elektrickej i a športovej M.
Technologické znalosti sa v budúcnosti zúročia aj pri ďalších modeloch, napríklad pri obrom iX M60. Aj keď nové označovanie môže trochu miasť, ide v podstate o čisté elektrické eMko a tomu zodpovedajú aj parametre.