Audi Q4 50 e-tron quattro | |
Cena od / verzia od (eur) | 43 110 / 55 870 |
Spotreba WLTP výrobca / test (kWh) | 17,9 - 21,3 / 22 |
Objem batožinového priestoru (l) | 520 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 764; 4 588; 1 862; 1 632 |
Platforma MEB je pre koncern Volkswagen v súčasnosti mimoriadne dôležitá. Tvorí totiž základ niekoľkých čisto elektrických automobilov a v budúcnosti k nim pribudne mnoho ďalších. Využívať ju nebude len koncern, ale napríklad aj Ford.
S touto platformou sme sa už zoznámili pri modeloch Volkswagen ID.4 a Škoda Enyaq. Treba uznať, že zanechali veľmi dobrý dojem. Prirodzene sme preto boli zvedaví, ako bude jazdiť prémiovejšie Audi, ktoré s nimi zdieľa techniku.
Zatiaľ posledný testovaný prírastok do rodiny koncernových SUV na elektrinu nesie označenie Q4 e-tron. Netreba si ho však mýliť s väčším modelom e-tron, ani so športovým e-tron GT. Automobilke by rozhodne neuškodilo trochu skonsolidovať systém označovania modelov, aby v ňom ľudia nemali zmätok.
Novinka je dostupná v štyroch výkonnostných variantoch, ktoré v závislosti od verzie ponúkajú zadný pohon či pohon všetkých kolies. Výkonovo sa pohybujú v rozmedzí od 125 kW (170 koní) verzie Q4 35 e-tron až po 220 kW (299 koní) vrcholnej verzie Q4 50 e-tron quattro. Mali sme možnosť si vyskúšať práve túto najsilnejšiu motorizáciu.
Pri prvom stretnutí nás prekvapilo, že naživo pôsobí o niečo masívnejšie, než sme očakávali z fotiek. Stále si však zachováva istú eleganciu bez mnohých výstrelkov, na ktoré sme si pri imidžových elektromobiloch už pomaly zvykli.
Nenájdeme tu kamery namiesto spätných zrkadiel ani podobné výstrelky, moderný elektrický pohon prezrádzajú okrem označenia modelu iba zelené tabuľky a rozložitá zaslepená predná "mriežka".