Spomínate si ešte na prvú Toyotu RAV4? Jej 3-dverová verzia mala v 90. rokoch dĺžku len 3 750 mm a bolo to v časoch, keď sa ešte neskloňovali pomenovania SUV či crossover.
Odvtedy Ravka rástla a rástla, až má dnes 4 600 mm a kto ju chce v najlepšej výbave, zaplatí 40-tisíc eur. Namieste je preto otázka, či by sa nenašlo aj niečo menšie a lacnejšie od Toyoty.
Donedávna by bola odpoveď trochu extravagantné C-HR, ale teraz sa japonská značka vracia ku koreňom a prichádza na trh s ešte menším modelom Yaris Cross. V krátkosti sme si ho vyskúšali a za zapožičanie ďakujeme jednému z prvých majiteľov na Slovensku.
Aj keď sa Toyota po neúspešnom Urban Cruiseri vracia do segmentu malých SUV pomerne neskoro, nič nenechala na náhodu. Samozrejmosťou je možnosť hybridu, ale aj pohonu všetkých kolies. Túto kombináciu medzi malými SUV nikto iný neponúka.
Veľký malý Yaris
Platformou TNGA-B a dokonca aj rázvorom kolies 2 560 mm vychádza z klasického Yarisu, ale keď vidíte Cross naživo, vyzerá ako o triedu väčšie auto. Na dĺžku má totiž 4 180 mm, čo je o 5 mm viac ako ponúka Suzuki Vitara a o 61 mm menej ako pri Škode Kamiq.