SME
reklama

Test riaditeľských limuzín: Mercedes triedy S alebo BMW radu 7?

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu, alebo za volantom.

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive (Zdroj: Peter Kálmán)
Prehľad základných parametrov:

Mercedes-Benz S 400 d 4Matic Long

BMW 740Ld xDrive
Cena od / verzia od (eur)110 208 / 120 048102 700 / 114 960
Spotreba výrobca / test (l)6,8 / 8,06,7 / 8,1
Objem batožinového priestoru (l)550515
Rozmery – rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)3216; 5289; 2109; 15033210; 5260; 2169; 1479

Občas sa zdá, že smerujeme do obdobia, keď už všetky autá budú len SUV na milión spôsobov. Našťastie to tak zatiaľ nie je a svoju klientelu si stále udržujú klasické segmenty ako napríklad veľké luxusné sedany.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ich predaje v prvom polroku 2021 v Európe stúpli o 32 percent a nemalú zásluhu má na tom príchod novej, v poradí siedmej generácie kráľa segmentu – Mercedesu triedy S.

Vidieť, že má silnú zákaznícku základňu, s generačnou obmenou sa jeho predaje zdvojnásobili. V ťažkých časoch sa dlhoročné renomé triedy S odzrkadlilo aj na vysokom záujme na čínskom trhu.

Lenže nezaháľa ani konkurenčná značka BMW. Svoj limuzínový rad 7 pred pár rokmi doplnila o športovo strihnutý rad 8, ktoré spoločne v európskych predajoch tromfnú aj Mercedes triedy S.

Nás však tentoraz zaujímalo jeho porovnanie s BMW radu 7. Je naozaj lepší nový model s trojcípou hviezdou na kapote alebo jeho bavorský rival, ktorý dostal pred dvoma rokmi trochu kontroverzný facelift s veľkými „nozdrami“?

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Súčasnosť ponúka pri luxusných autách hneď viacero alternatív. Samozrejme, nechýbajú veľké SUV, ale pri Mercedese môžete siahnuť aj po luxusnej dodávke triedy V a najnovšie aj po elektrickej limuzíne EQS.

Nič z toho však nemá takú eleganciu a reprezentatívny vzhľad ako klasický sedan s dlhou kapotou a kráľovským sedením vzadu. Keď sa k tomu pridá nižšie ťažisko, komfortné vzduchové pruženie a silné motory, je jasné, prečo zákazníci ostávajú verní limuzínam.

Súboj naftových trojlitrov

Obe autá sme testovali vo verzii s dieselovými radovými šesťvalcami, pohonom všetkých kolies aj riadenou zadnou nápravou.

Vozidlá boli v predĺženej verzii blížiacej sa k 5,3 metra, z čoho rázvor kolies medzi nápravami predstavuje 3,2 metra. Možno vám predĺžená verzia príde ako rozmar, ale pri triede S si ju volí deväť z desiatich zákazníkov.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C8JAW na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu