SME
Sobota, 21. máj, 2022 | Meniny má Zina

Test riaditeľských limuzín: Mercedes triedy S alebo BMW radu 7?

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu, alebo za volantom.

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive (Zdroj: Peter Kálmán)
Prehľad základných parametrov:

Mercedes-Benz S 400 d 4Matic Long

BMW 740Ld xDrive
Cena od / verzia od (eur)110 208 / 120 048102 700 / 114 960
Spotreba výrobca / test (l)6,8 / 8,06,7 / 8,1
Objem batožinového priestoru (l)550515
Rozmery – rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)3216; 5289; 2109; 15033210; 5260; 2169; 1479

Občas sa zdá, že smerujeme do obdobia, keď už všetky autá budú len SUV na milión spôsobov. Našťastie to tak zatiaľ nie je a svoju klientelu si stále udržujú klasické segmenty ako napríklad veľké luxusné sedany.

Ich predaje v prvom polroku 2021 v Európe stúpli o 32 percent a nemalú zásluhu má na tom príchod novej, v poradí siedmej generácie kráľa segmentu – Mercedesu triedy S.

Vidieť, že má silnú zákaznícku základňu, s generačnou obmenou sa jeho predaje zdvojnásobili. V ťažkých časoch sa dlhoročné renomé triedy S odzrkadlilo aj na vysokom záujme na čínskom trhu.

Lenže nezaháľa ani konkurenčná značka BMW. Svoj limuzínový rad 7 pred pár rokmi doplnila o športovo strihnutý rad 8, ktoré spoločne v európskych predajoch tromfnú aj Mercedes triedy S.

Nás však tentoraz zaujímalo jeho porovnanie s BMW radu 7. Je naozaj lepší nový model s trojcípou hviezdou na kapote alebo jeho bavorský rival, ktorý dostal pred dvoma rokmi trochu kontroverzný facelift s veľkými „nozdrami“?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Súčasnosť ponúka pri luxusných autách hneď viacero alternatív. Samozrejme, nechýbajú veľké SUV, ale pri Mercedese môžete siahnuť aj po luxusnej dodávke triedy V a najnovšie aj po elektrickej limuzíne EQS.

Nič z toho však nemá takú eleganciu a reprezentatívny vzhľad ako klasický sedan s dlhou kapotou a kráľovským sedením vzadu. Keď sa k tomu pridá nižšie ťažisko, komfortné vzduchové pruženie a silné motory, je jasné, prečo zákazníci ostávajú verní limuzínam.

Súboj naftových trojlitrov

Obe autá sme testovali vo verzii s dieselovými radovými šesťvalcami, pohonom všetkých kolies aj riadenou zadnou nápravou.

Vozidlá boli v predĺženej verzii blížiacej sa k 5,3 metra, z čoho rázvor kolies medzi nápravami predstavuje 3,2 metra. Možno vám predĺžená verzia príde ako rozmar, ale pri triede S si ju volí deväť z desiatich zákazníkov.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pásku strihá trojica Pellegrini, Kollár, Obický a primátor Ragan.

Vranovská športová hala stála 1,6 milióna eur.


5 h
Tréner Craig Ramsay na lavičke slovenskej reprezentácie.

Tréner vysvetlil stiahnutie Pospíšila.


2 h
Týždeň Petra Schutza

Podvodníci s ropou a s „pomocou rodinám“.


19. máj
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


2 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Online kúpite už aj českú a slovinskú známku.


17. jan
Peugeot 308

Väčší benzínový motor mu však chýba v ponuke.


18. máj
Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 17. máj
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


17. máj
SkryťZatvoriť reklamu