SME
Sobota, 29. január, 2022 | Meniny má Gašpar

Test riaditeľských limuzín: Mercedes triedy S alebo BMW radu 7?

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu, alebo za volantom.

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive (Zdroj: Peter Kálmán)
Prehľad základných parametrov:

Mercedes-Benz S 400 d 4Matic Long

BMW 740Ld xDrive
Cena od / verzia od (eur)110 208 / 120 048102 700 / 114 960
Spotreba výrobca / test (l)6,8 / 8,06,7 / 8,1
Objem batožinového priestoru (l)550515
Rozmery – rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)3216; 5289; 2109; 15033210; 5260; 2169; 1479

Občas sa zdá, že smerujeme do obdobia, keď už všetky autá budú len SUV na milión spôsobov. Našťastie to tak zatiaľ nie je a svoju klientelu si stále udržujú klasické segmenty ako napríklad veľké luxusné sedany.

Ich predaje v prvom polroku 2021 v Európe stúpli o 32 percent a nemalú zásluhu má na tom príchod novej, v poradí siedmej generácie kráľa segmentu – Mercedesu triedy S.

Vidieť, že má silnú zákaznícku základňu, s generačnou obmenou sa jeho predaje zdvojnásobili. V ťažkých časoch sa dlhoročné renomé triedy S odzrkadlilo aj na vysokom záujme na čínskom trhu.

Lenže nezaháľa ani konkurenčná značka BMW. Svoj limuzínový rad 7 pred pár rokmi doplnila o športovo strihnutý rad 8, ktoré spoločne v európskych predajoch tromfnú aj Mercedes triedy S.

Nás však tentoraz zaujímalo jeho porovnanie s BMW radu 7. Je naozaj lepší nový model s trojcípou hviezdou na kapote alebo jeho bavorský rival, ktorý dostal pred dvoma rokmi trochu kontroverzný facelift s veľkými „nozdrami“?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Súčasnosť ponúka pri luxusných autách hneď viacero alternatív. Samozrejme, nechýbajú veľké SUV, ale pri Mercedese môžete siahnuť aj po luxusnej dodávke triedy V a najnovšie aj po elektrickej limuzíne EQS.

Nič z toho však nemá takú eleganciu a reprezentatívny vzhľad ako klasický sedan s dlhou kapotou a kráľovským sedením vzadu. Keď sa k tomu pridá nižšie ťažisko, komfortné vzduchové pruženie a silné motory, je jasné, prečo zákazníci ostávajú verní limuzínam.

Súboj naftových trojlitrov

Obe autá sme testovali vo verzii s dieselovými radovými šesťvalcami, pohonom všetkých kolies aj riadenou zadnou nápravou.

Vozidlá boli v predĺženej verzii blížiacej sa k 5,3 metra, z čoho rázvor kolies medzi nápravami predstavuje 3,2 metra. Možno vám predĺžená verzia príde ako rozmar, ale pri triede S si ju volí deväť z desiatich zákazníkov.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Andrej Lúčny

Za 1 800 eur sa Ethosu podarilo vylepiť bilbordy aj zaplatiť online kampaň.


27. jan
Na snímke zo 16. novembra 2021 si britský minister obrany Ben Wallace (vpravo) podáva ruku s ukrajinským prezidentom Volodymyrom Zelenským.

Legenda o rozpínavosti NATO len prikrýva úmysly Ruska. Nedajme sa zmiasť.


Ben Wallace 13 h
Radoslaw Sikorski

Rozhovor s Radoslawom Sikorským.


13 h

Neprehliadnite tiež

Dacia Jogger

Prvé autá prídu na Slovensko koncom marca.


17 h
Prvá skica nového Mitsubishi ASX. Premiéru bude mať na jar 2023.

Premiéru bude mať na jar 2023.


27. jan
Hyundai Tucson

Uspel ten, kto si spravil včas zásoby.


27. jan
BMW M760 s motorom V12.

Motory V12 sa ponúkali od roku 1987.


25. jan
Skryť Zatvoriť reklamu