LEVERKUSEN. Kto sa tešil na novú generáciu malej Mazdy 2, môže ostať zaskočený. Japonská značka sa síce mestského modelu nevzdáva, ale štvrtá generácia má s Mazdou spoločné už len logo.
Novinka totiž nie je ničím iným, než hybridnou Toyotou Yaris. Dôvod takéhoto rozhodnutia treba hľadať vo výrobných nákladoch, prepojeniach medzi automobilkami a najmä v emisiách.
Hneď na úvod však treba objasniť, že doterajšia Mazda 2 nekončí, nedávno prešla menším faceliftom a ostáva v ponuke.
„Nová Mazda 2 Hybrid je pre našich zákazníkov, ktorí stáli o hybridný pohon vítaným doplnením radu 2. Mazda 2 ako taká v ponuke ostáva s obľúbenými benzínovými motormi e-Skyactiv s výkonom 75, 90 alebo 115 koní a s manuálnou alebo automatickou prevodovkou,“ ozrejmila Markéta Kuklová, PR manažérka Mazdy pre Českú a Slovenskú republiku.
Prečo sa však stalo, že do showroomov Mazdy zamieri aj Toyota s iným znakom?
Aj keď sa malé autá javia ako najsprávnejšie vozidlá do veľkých preplnených miest, automobilkám sa ich vo forme, ako sme ich poznali doteraz, už väčšinou neoplatí vyrábať.