Prehľad základných parametrov: | Citroën C3 Aircross 130 EAT6 C-Series | Hyundai Bayon 1,2i 5MT Family |
Cena od / verzia od (eur) | 16 490 / 20 490 | 13 290 / 15 890 |
Spotreba výrobca / test (l) | 6,2 / 7,1 | 5,5 – 5,7 / 6,6 |
Objem batožinového priestoru (l) | 410 | 411 |
Rozmery – rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2604; 4160; 1825; 1630 | 2580; 4180; 1775; 1500 |
Obe autá patria medzi malé SUV segmentu B s takmer rovnako veľkým kufrom aj celkovou dĺžkou. Napriek tomu sú také odlišné, až je to ťažko uveriteľné.
Tentoraz sa v našom porovnávacom teste stretol už dobre známy Citroën C3 Aircross, ktorý nedávno prešiel faceliftom, a kórejský nováčik Hyundai Bayon.
Pri výbere malých SUV sa dnes už celkom zapotíte, v ponuke ich je viac ako dvadsať, takže dosť záleží na preferenciách. Ak ide napríklad o čo najlepší pomer veľkosti, výbavy a ceny, pri C3 Aircrosse aj Bayone ste na správnej adrese.
Klasický trik
Keď sme autá zaparkovali vedľa seba, ukázal sa celkom výrazný výškový rozdiel. Hyundai síce v reklamách hovorí o „pohľade na svet z vyššej perspektívy“, no zrejme len v porovnaní s modelom i20, z ktorého Bayon technicky vychádza. A aj oproti nemu je vyšší len o štyri centimetre.
Aircross má pod nafúknutým zovňajškom základ z klasického C3. Najviac to vidieť po otvorení kapoty, pretože motor je utopený nezvyklo hlboko. Vysoký predok a menšie okná sú klasický trik, ako navodiť pocit mohutného SUV.
Kým v Aircrosse tento zámer celkom úspešne funguje, Bayon akoby sa rozhodoval, či neostať pri malom MPV. Nebola by to náhoda, obe autá sú nástupcami práve tejto kategórie. C3 Aircross bol náhradou za C3 Picasso, Bayon zase za model ix20.
Skromnejšia výška Bayonu však nie je automaticky kritikou. Nižšia stavba má svoje výhody v lepšom ťažisku a kto bol zvyknutý na malé kombi a hľadá zaň adekvátnu náhradu, mal by si Bayon určite vyskúšať.