SME
Sobota, 21. máj, 2022 | Meniny má Zina

BMW sa lúči so svojím najväčším motorom

Motory V12 sa ponúkali od roku 1987.

BMW M760 s motorom V12.BMW M760 s motorom V12. (Zdroj: BMW)

K veľkým limuzínam patrili aj veľké motory. Už sa však aj BMW lúči s tým najväčším, ktorý malo v ponuke. Vidlicovým dvanásťvalcom vybaví posledných 12 limuzín BMW radu 7.

Špeciálna mini séria Final 12 je určená pre BMW M760i, no tieto autá nepôjdu hocikomu. Nemecký výrobca si v USA vyberie dvanásť dlhoročných zákazníkov, ktorí jazdia s dvanásťvalcovými BMW a ponúkne im možnosť kúpiť si auto z rozlúčkovej edície.

Motor s objemom 6,6 litra a dvoma turbodúchadlami má výkon 449 kW (610 koní) a z nuly na sto veľký sedan vystrelí za 3,6 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Auto z edície Final 12 majú na rôznych miestach emblém V12, súčasťou prakticky plnej výbavy radu 7 sú v tomto prípade aj tmavošedé alebo čierne 20-palcové disky, za ktorými sú brzdové strmene v čiernej alebo modrej farbe.

Súvisiaci článok Dvanásťvalcové BMW je pre tých, ktorí za každú cenu chcú to najlepšie (test) Čítajte 

Aj vo vnútri sa posádke pripomína, aký motor je pod kapotou, navyše nechýba plaketka s poradovým číslom. BMW má pre majiteľov edície Final 12 pripravený aj pamätný darček. O čo presne ide, výrobca tají.

Dôvod ukončenia výroby týchto motorov je jasný - môžu zaň emisné limity. V Európe sa BMW s motormi V12 rozlúčilo už dávnejšie, stále ich však používa pri značke Rolls-Royce.

Od roku 1987, kedy sa motory V12 prvýkrát objavili pod kapotou BMW, sa predalo vyše 80-tisíc kusov. Mercedes aj Audi sa už tiež v uplynulých rokoch zbavili dvanásťvalcov a vrchol dnes tvoria osemvalcové motory.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 998
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 300
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 5 213
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 2 388
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 1 642
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 410
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 138
  8. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 044
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pásku strihá trojica Pellegrini, Kollár, Obický a primátor Ragan.

Vranovská športová hala stála 1,6 milióna eur.


5 h
Tréner Craig Ramsay na lavičke slovenskej reprezentácie.

Tréner vysvetlil stiahnutie Pospíšila.


2 h
Týždeň Petra Schutza

Podvodníci s ropou a s „pomocou rodinám“.


19. máj
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


3 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Online kúpite už aj českú a slovinskú známku.


17. jan
Peugeot 308

Väčší benzínový motor mu však chýba v ponuke.


18. máj
Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 17. máj
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


17. máj

Blogy SME

  1. Anna Zemanová: Ruské tanky narazili
  2. Anton Kovalčík: Mimochodom, rasizmus ...6. Ľavica aj pravica s maslom na hlave.
  3. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám?
  4. Ivan Beňovič: Význam osobného súkromia pre človeka a spoločnosť
  5. Otilia Horrocks: "Urbex" na vstupe do Košíc
  6. Marta Karchňáková: About what I’m taking with me
  7. Roman Kebísek: Transport sestier Franklových z bratislavskej Patrónky do Osvienčimu r. 1942
  8. Marta Karchňáková: O tom, čo si odnášam
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 15 247
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 104
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 744
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 847
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 099
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 3 964
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 144
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 953
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  3. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťZatvoriť reklamu