K veľkým limuzínam patrili aj veľké motory. Už sa však aj BMW lúči s tým najväčším, ktorý malo v ponuke. Vidlicovým dvanásťvalcom vybaví posledných 12 limuzín BMW radu 7.
Špeciálna mini séria Final 12 je určená pre BMW M760i, no tieto autá nepôjdu hocikomu. Nemecký výrobca si v USA vyberie dvanásť dlhoročných zákazníkov, ktorí jazdia s dvanásťvalcovými BMW a ponúkne im možnosť kúpiť si auto z rozlúčkovej edície.
Motor s objemom 6,6 litra a dvoma turbodúchadlami má výkon 449 kW (610 koní) a z nuly na sto veľký sedan vystrelí za 3,6 sekundy.
Auto z edície Final 12 majú na rôznych miestach emblém V12, súčasťou prakticky plnej výbavy radu 7 sú v tomto prípade aj tmavošedé alebo čierne 20-palcové disky, za ktorými sú brzdové strmene v čiernej alebo modrej farbe.
Dvanásťvalcové BMW je pre tých, ktorí za každú cenu chcú to najlepšie (test) ČítajteAj vo vnútri sa posádke pripomína, aký motor je pod kapotou, navyše nechýba plaketka s poradovým číslom. BMW má pre majiteľov edície Final 12 pripravený aj pamätný darček. O čo presne ide, výrobca tají.
Dôvod ukončenia výroby týchto motorov je jasný - môžu zaň emisné limity. V Európe sa BMW s motormi V12 rozlúčilo už dávnejšie, stále ich však používa pri značke Rolls-Royce.
Od roku 1987, kedy sa motory V12 prvýkrát objavili pod kapotou BMW, sa predalo vyše 80-tisíc kusov. Mercedes aj Audi sa už tiež v uplynulých rokoch zbavili dvanásťvalcov a vrchol dnes tvoria osemvalcové motory.