SME
reklama

Honda HR-V sa zmenila na oddychové auto, no diaľnice jej nepasujú

V meste vie jazdiť pod štyri litre.

Honda HR-V (Zdroj: Marek Čepa)
Honda HR-V 1,5 i-MMD
Cena od / verzia od (eur)27 490 / 32 490
Spotreba WLTP výrobca / test (l)5,4 / 5,4
Objem batožinového priestoru (l)319
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2610; 4340; 1866 (bez zrkadiel); 1582

Honda HR-V vo svojej prvej generácii vyzerala trochu ako obojživelník. Až po vrch blatníkov auto pôsobilo, ako keby bolo postavené na člne. Potom nasledovalo trochu divoké dizajnové obdobie Hondy a v posledných rokoch sa japonská automobilka opäť vracia k čistým líniám.

Nejde však len o dizajn. Ako sme sa pri novej, v poradí tretej generácii HR-V presvedčili, Honda si našla svoju novú filozofiu a náramne jej sedí.

Na začiatok to nebude znieť úplne dobre, pretože z HR-V sa vytratil podarený 1,5-litrový štvorvalec s turbom a tiež pohon všetkých kolies. Z japonského kompaktného SUV sa stal full-hybrid a treba povedať, že veľmi elegantný. Z rovnakého auta už v Čine vznikla aj čisto elektrická verzia a časom by sa mala objaviť aj v Európe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo z prvých záberov až tak nebolo cítiť, ako pri prvom živom stretnutí, je punc kvality. Auto sa rozšírilo, rázvor kolies sa nemenil, ale kapota je teraz dlhšia. Kľučky druhého páru dverí ostali skryté v stĺpiku a asi len málokto by tipoval, že HR-V konštrukčne vlastne vychádza z malého hatchbacku Jazz.

Spomínané čisté línie spočívajú napríklad v dverách bez snahy o nejaké vlnkovité prelisy, aké mal predchodca alebo v uhladenej mriežke chladiča, ktorá plynulo nadväzuje na karosériu. Pridajme k tomu tmavosivú metalízu Meteorid, čierne lakované lemy blatníkov či LED svetlá a máme tu jednoducho solídne vyzerajúce auto.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

S pocitom prémie

Tento dojem našťastie pokračuje aj v interiéri. Ako celok pôsobí tak, že by sa zaň nehanbilo nejedno auto prémiového segmentu. Dvojfarebné vyhotovenie so svetlou syntetickou kožou všetko pekne zvýraznilo.

Pri najvyššej výbave Advance Style je stredová konzola v netypicky oranžovej farbe, rovnako aj prešívanie volantu. Dôležitejšia je však samozrejme dobre zvládnutá ergonómia.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C8RFV na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Sklamaní voliči Matovičovej vlády sa nevzdali a vybrali si (najmä) Ivana Korčoka.

Fico je silný len vtedy, keď ostatní mlčia.


Premiéra Roberta Fica (Smer) vítajú v Galante na výjazdovom rokovaní vlády v čase volebnej kampane k voľbe prezidenta

Pellegrini cez šéfa Aliancie láka Maďarov. Ten podrazil vlastnú stranu.


a 1 ďalší
Reálna tvar muža a jeho deformovaná tvár, tak ako ju videl pacient so vzácnou poruchou zrakového systému.

Viktor Sharrah si myslel, že sa zbláznil.


Štefan Harabin.

Za vyjadrením je Jureňa, Harabin ho okamžite zbavil funkcie.


reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu