SME
Štvrtok, 30. jún, 2022 | Meniny má Melánia

Audi chce opäť zaujať, ukazuje víziu elegantného kombi s elektrickým pohonom

Ide o predobraz novej generácie modelu A6 Avant.

Koncept Audi A6 Avant e-tronKoncept Audi A6 Avant e-tron (Zdroj: Audi )

INGOLSTADT. Audi na rozdiel od viacerých iných značiek neplánuje nahradiť kombi karosériou SUV. Najnovším dôkazom je koncept A6 Avant e-tron, ktorý údajne už nemá ďaleko od sériovej podoby.

Nemecký výrobca predstavil elektrické kombi v rámci výročnej správy za rok 2021. Tá v duchu súčasnej vlny elektrifikácie napríklad ukázala, že zo všetkých minulý rok vyrobených Audi, ktorých bolo 1,57 milióna, tvorili elektromobily a plug-in hybridy spolu podiel len 10,7 percenta.

Zvýšiť ho má príchod elektrického sedanu a kombi do vyššej strednej triedy. Ako bude vyzerať A6 e-tron, ukázalo Audi minulý rok, teraz sa pridáva aj elegantné kombi A6 Avant.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Okrem toho, že nejde o ďalšie SUV, sa Audi pochváli aj novou podvozkovou platformou PPE (Premium Platform Electric. Na dĺžku má kombi 4,96 metra, šírka je až 1,96 metra.

Súvisiaci článok Audi A6 e-tron má svetlá, ktoré dokážu premietať videohry Čítajte 

„S Audi A6 Avant e-tron concept poskytujeme celkom konkrétny výhľad na budúce sériové modely na báze našej novej technickej platformy PPE“, povedal Oliver Hoffmann, člen predstavenstva Audi pre technický vývoj.

Novinkou v rámci platformy je 800-voltová technológia, nabíjací výkon 270 kW a dojazd až 700 kilometrov s batériou, ktorá má kapacitu približne 100 kWh.

Na jej nabitie stačí z 5 na 80 percent 25 minút a 300-kilometrový dojazd je k dispozícii už po 10 minútach nabíjania. Údaje sa zrejme vzťahujú len na maximálny nabíjací výkon.

Aj tu platí, že základné verzie pri platforme PPE majú pohon zadných kolies a elektromotor vzadu, silnejšie sú štvorkolky quattro s výkonom 350 kW (476 koní) a krútiacim momentom 800 Nm. Zrýchlenie z nuly na sto trvá menej ako 4 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

Ani pri tomto koncepte a už zrejme aj pri chystanej produkčnej verzii nechýbajú digitálne svetlá s OLED technológiou či pneumatické vzduchové pruženie s adaptívnymi tlmičmi.

Premiéra novej generácie Audi A6, už s prívlastkom e-tron, je naplánovaná na budúci rok.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Program ENTER vychováva novú digitálnu generáciu Slovenska
  2. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  3. V zateplenom dome je o päť stupňov menej. Ušetríte stovky eur
  4. Škrty robia aj ľudia s vyššími príjmami. Kto obmedzuje čo?
  5. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Výlety na mieru pre celú rodinu
  2. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  3. WOOD & Company predstavuje po 30 rokoch novú vizuálnu identitu
  4. ŠKODA rozširuje infraštruktúru nabíjačiek
  5. Program ENTER vychováva novú digitálnu generáciu Slovenska
  6. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  7. V zateplenom dome je o päť stupňov menej. Ušetríte stovky eur
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 581
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 299
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 384
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 6 433
  5. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 4 347
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 787
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 185
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 172
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jano Richter: o dojení televízie: 'Zmysluplná cena' a 'Cena za zmysluplné'
  2. Dávid Kyzek: Aké sú šance Dávida Hrenáka na NHL???
  3. Rastislav Puchala: Marx v nás
  4. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného.
  5. Peter Slamenik: Aj majster tesár sa utne
  6. Ján Valchár: Začínajú prázdniny, ruská deflácia a tak...
  7. Greenpeace Slovensko: 4 dôvody, prečo si plyn nezaslúži zelenú nálepku
  8. Martin Turčan: Padni komu padni
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 9 523
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 8 443
  3. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 5 530
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 129
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 749
  6. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 253
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 177
  8. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 130
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu