SME
Pondelok, 4. júl, 2022 | Meniny má Prokop

Citroen C5 X zakladá nový segment, ktorý má čím osloviť (prvá jazda)

Lákadlom je najmä podvozok.

Citroën C5 X (Zdroj: Peter Kálmán)

Vždy, keď to vyzerá, že výrobcovia áut už nemajú s čím novým prísť, sa objaví nejaké nevšedné auto, ktoré sa ťažko kategorizuje. Aktuálne je takýmto počinom Citroën C5 X.

Mal by byť návratom vlajkových lodí francúzskej značky s bohatou históriou elegantných áut, v ktorých sa jemne vznášate nad cestou. Či je to tak aj naozaj, sme zisťovali na prvých jazdách v okolí Barcelony.

Asi veľmi netreba pripomínať, že Citroëny boli od 50. rokov povestné svojim komfortom vďaka hydropneumatickému odpruženiu. Táto tradícia sa prerušila v roku 2017 s ukončením výroby Citroënu C5. S ním sa z európskej ponuky vytratilo nielen pruženie Hydractive, ale aj limuzína D segmentu ako taká.

Svoje spravila finančná kríza, znižovanie výrobných nákladov a najmä SUV ošiaľ. Síce sme ešte v roku 2016 mohli na parížskom autosalóne obdivovať koncept Citroën CXperience, projekt jeho sériovej podoby musel počkať. Francúzi ho však rozmrazili a doklepli do konca, a tak tu máme Citroën C5 X.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Opäť ide o auto, ktoré je problém niekam zaradiť. Nie je to SUV, ale ani limuzína, či kombi, no z každého má niečo. Pre lepšiu predstavu, dĺžka 4805 mm je úplne rovnaká ako v prípade Mazdy 6 Wagon. Tá však nemá takú slušnú svetlú výšku podvozka 194 mm.

Naživo vyzerá C5 X veľmi elegantne, najmä spredu, kde nezaprie odkaz na koncept CXperience. Aj bočný štíhly profil má ďaleko od SUV, no výrazný zadný previs núti zamyslieť sa, či ozaj nejde o kombi. Naznačuje to aj veľký 545-litrový kufor.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún
SkryťZatvoriť reklamu