Vlajková loď BMW dostala po siedmich rokoch novú generáciu. Limuzínu radu 7 sme si už deň po svetovej premiére mohli pozrieť naživo aj v Bratislave.
Oproti Mercedesu zvolilo BMW odlišnú taktiku. Najprv totiž predstavuje elektrickú verziu i7, ktorá má platformu CLAR aj karosériu s dlhou kapotou ako verzie so spaľovacími motormi.
Počíta sa už iba s verziou Long s rázvorom kolies 3215 mm (+5 mm oproti predchodcovi) a celkovou dĺžkou 5391 mm, čo je o 130 mm viac než pri šiestej generácii. Limuzína narástla aj do šírky a výšky, do kufra sa zmestí 500 litrov batožiny.
Okrem prednej masky s obrovskými ľadvinkami, teda mriežkou chladiča či delenými svetlami v rovnakom duchu faceliftu X7, vyvolalo rozruch aj použitie motorov. Po konci dvanásťvalca sa európsky trh nedočká už ani osemvalca.
S dojazdom 625 kilometrov
Na starom kontinente bude najprv k dispozícii len elektrická verzia i7 xDrive 60 s výkonom 400 kW (544 koní) a krútiacim momentom 745 Nm. Na stovku zrýchľuje za 4,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má až 240 km/h.