Peugeot 308 GT PureTech 130 EAT8 - prehľad základných parametrov | |
---|---|
Cena od / verzia od (eur) | 21 190 / 33 590 |
Spotreba - výrobca / test (l) | 5,7-5,9 / 6,2 |
Objem batožinového priestoru (l) | 412 |
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 2675; 4367; 1852; 1441 |
Občas sa v seriáloch alebo viacdielnych filmoch stane, že vymenia herca a nový hrá stále tu istú postavu, ako keby sa nič nestalo. Niečo podobné spravil Peugeot s tretím vydaním modelu 308.
Názov ostal, ale už je to úplne iné auto než jeho predchodcovia. Našťastie, iné v tom dobrom zmysle.
Už pri druhej generácii bolo zjavné, že Francúzi sa rozhodli ísť viac nemeckou cestou a lepšie konkurovať kráľovi segmentu Volkswagenu Golf. Dizajn bol zrazu konzervatívnejší a interiér minimalistický, možno až príliš.
Predošlá tristoosmička bola vo svojom segmente prvým autom, ktoré sa vzdalo panelu klimatizácie a väčšinu funkcií ste už museli ovládať dotykovo cez obrazovku. Napriek kritike sa k podobnému riešeniu neskôr odhodlal aj koncern Volkswagen a ďalší.
Situácia sa však mení a s ňou celkom výrazne aj nový Peugeot 308. Zdá sa, že Francúzi rúbu vysoko a už si za rivala neberú Golf, ale rovno nemeckú prémiu, teda aspoň dizajnovo.
To je Peugeot?
Počas testu sa nám viackrát stalo, že sa ľudia pýtali, či je to naozaj Peugeot. Zmiatlo ich najmä nové logo značky, ktoré sa prvýkrát objavuje práve na 308. Vyzerá ako erb, v ktorom už nie je celá podobizeň leva, ale len jeho hlava.