SME
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Hyundai Bayon je malý veľký crossover s úsporným štvorvalcom

Predsudky o slabom motore išli bokom.

Načítavam video...
Prehľad základných parametrov:Hyundai Bayon
1,2i 5MT Family
Cena od / verzia od (eur)14 890 / 16 7890
Spotreba výrobca / test (l)5,5 – 5,7 / 6,6
Objem batožinového priestoru (l)411
Rozmery – rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2580; 4180; 1775; 1500

Benzínový atmosférický štvorvalec zbúral naše predsudky o najslabšom motore v ponuke. Aj s päťstupňovou manuálnou prevodovkou má pomerne široké využitie a nízku spotrebu. Bayon je zároveň malým crossoverom s veľkým priestorom.

Hyundai Bayon prišiel na slovenský trh v lete 2021. Vozidlo s extravagantnejším dizajnom neprinieslo prelomové novinky v oblasti techniky, napokom to sa od malého modelu ani neočakáva.

Nositeľom inovácií sú väčšinou veľké luxusné autá, kde sa vývoj a drahšia výroba novej techniky ľahšie schovajú do konečnej ceny. Bayon má úplne inú úlohu - ponúknuť overenú techniku a dostupnú mobilitu pre širokú verejnosť.

Na test sme si vybrali vozidlo so základnou motorizáciou a s vyššou výbavou Family (v skutočnosti je to stredná výbava, silnejšie motorizácie majú totiž k dispozícii aj najvyššiu výbavu Style).

Pozrite si aj ďalšie články webu AutoSUV

Výbava Family zahŕňa všetko, čo považujeme za potrebné s výnimkou Full LED svetiel. Jedinou príplatkovou výbavou bol v prípade testovaného modelu Winter Pack (vyhrievané sedadlá a volant) a červená farba karosérie Dragon Red.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Zaboduje priestorom a extravagantným dizajnom

Z pozície šoféra a spolujazdca pôsobí Bayon vo výbave Family rovnako dobre ako drahšie modely značky. Dojem vpredu zlepšujú použité materiály a digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 10,25 palca. V strede ho dopĺňa osempalcový (vo výbave Style 10,25-palcový) displej multimediálneho systému.

Z pohľadu zobrazovania údajov je Bayon plne digitálny, na druhej strane z pohľadu ovládania stále skôr analógový, čo považujeme za plus.

Celkový počet fyzických tlačidiel je na dnešné pomery vysoký, ale ich správnym rozdelením do samostatných skupín (infotainment, klimatizácia, ovládanie na volante) ostávajú prehľadným nástrojom ovládania.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dušan Kováčik na súde.

Kováčik sa sťažuje na rozsudok. Dostal 14 rokov.


a 1 ďalší 3 h
Predseda SaS Richard Sulík.

SaS veto nepoužije, ak sa vybratá daň z ruskej ropy použije na zníženie iných daní.


3 h

Ruských vojakov len za vojnu súdiť nemôžu.


5 h
Ruskí vojaci kráčajú zničenou časťou hutníckeho závodu Illich Iron & Steel Works v Mariupoli.

Vojna na Ukrajine pokračuje 85. deň.


a 5 ďalší 23 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Online kúpite už aj českú a slovinskú známku.


17. jan
Peugeot 308

Väčší benzínový motor mu však chýba v ponuke.


24 h
Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 17. máj
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


17. máj
SkryťZatvoriť reklamu