SME
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Honda rozšíri ponuku o hybridný model ZR-V

Využije podvozkovú platformu Civicu.

Honda ZR-V pre čínsky trh, európska verzia príde v roku 2023.Honda ZR-V pre čínsky trh, európska verzia príde v roku 2023. (Zdroj: Honda)

Japonská automobilka Honda oznámila príchod úplne nového modelu, ktorý zavíta na európsky trh v roku 2023. Volať sa bude ZR-V, pôjde o kompaktné SUV segmentu C a predávať sa bude výlučne s hybridným pohonom.

Honda si až doteraz musela vystačiť s dvoma SUV v ponuke. Novinka má za úlohu vyplniť priestor medzi modelmi HR-V a CR-V. V tomto momente sa zatiaľ oficiálne informácie končia.

Ide však o globálny model a v Číne aj v USA už vedia o chystanej novinke viac.

Aby to nebolo také jednoduché, pre americký trh sa Honda rozhodla použiť názov HR-V, lenže v Európe pod ním nájdeme celkom iné auto. Menšie a postavené na platforme mestského Jazzu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Americké HR-V, teda európske ZR-V však využíva platformu väčšieho Civicu novej jedenástej generácie.

Znamená to, že oproti európskemu HR-V ponúkne nové ZR-V väčší vnútorný priestor, dlhší rázvor kolies a tiež väčší kufor. Informácia o presných rozmeroch zatiaľ nie je známa.

Súvisiaci článok Honda HR-V sa zmenila na oddychové auto, no diaľnice jej nepasujú Čítajte 

Technický základ zo Civicu aj použitie full-hybridnej e:HEV technológie naznačujú, že pod kapotou sa objaví atmosférický štvorvalec 2,0 i-VTEC doplnený o elektromotor. Ich spoločný systémový výkon je 135 kW (184 koní) a krútiaci moment 315 Nm.

Dodajme, že Honda zatiaľ nepotvrdila, či tieto parametre z nového Civicu budú rovnaké aj pri ZR-V.

Isté však je, že ponuka full-hybridných kompaktných SUV bez potreby nabíjania zo zásuvky rastie. Toyota napríklad ponúkne obdobne veľký model Corolla Cross, Nissan Qashqai tiež dostane verziu e-Power so sériovým hybridom a obdobný scenár chystá aj Renault pre Austral s technológiou e-Tech.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  2. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  3. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  4. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  6. Aké typy cukrovky poznáme?
  7. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  8. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  1. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 358
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 6 187
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 951
  4. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 406
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 290
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 246
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 233
  8. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka! 1 074
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dušan Kováčik na súde.

Kováčik sa sťažuje na rozsudok. Dostal 14 rokov.


a 1 ďalší 4 h
Predseda SaS Richard Sulík.

SaS veto nepoužije, ak sa vybratá daň z ruskej ropy použije na zníženie iných daní.


4 h

Ruských vojakov len za vojnu súdiť nemôžu.


6 h
Ruskí vojaci kráčajú zničenou časťou hutníckeho závodu Illich Iron & Steel Works v Mariupoli.

Vojna na Ukrajine pokračuje 85. deň.


a 5 ďalší 24 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Online kúpite už aj českú a slovinskú známku.


17. jan
Peugeot 308

Väčší benzínový motor mu však chýba v ponuke.


18. máj
Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 17. máj
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


17. máj

Blogy SME

  1. Michal Múčka: Ako ma uniesli do UFO
  2. Dana Janebová: Keby bol človek ako svetlo
  3. Iveta Bakitová: Tarragona a ešte pár cestovateľských tipov na Costa Dorada v Španielsku
  4. Vladimír Hatara: Prečo je politika odporná
  5. Natália Šepitková: V Dánsku podpísali európski lídri významnú dohodu, ktorá zníži závislosť Európy od ruského plynu
  6. Aliancia NIE RAKOVINE: Ideme za vami - Turné NIE RAKOVINE 2022
  7. Kristína Jakubičková: Ako sa hádať na úrovni alebo prečo sa neuchýliť k invektívam najhrubšieho zrna
  8. Marek Mačuha: Heger ide proti svojmu vládnemu programu
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 20 398
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 10 275
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 212
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 868
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 087
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 049
  7. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 3 837
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 118
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu