SME
reklama

Lexus ES 300h vie zabodovať nízkou spotrebou (test)

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.

Lexus ES 300h (Zdroj: Marek Čepa)
Lexus ES 300h F Sport Top
Cena od / testovaný model (eur)52 900 / 67 400
Spotreba výrobca / test (l)5,2-5,6 / 5,5
Objem batožinového priestoru (l)454
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 870; 4 957; 2 117; 1 445

Hovorí sa, že majitelia drahších áut neriešia prevádzkové náklady. Často to však nie je pravda. Aj oni hľadajú spôsoby, ako pri rastúcich cenách pohonných látok ušetriť.

Donedávna boli zárukou nízkej spotreby úsporné naftové motory, no ich zlatý vek je preč a pre emisie sa dostali do nemilosti.

Našťastie, existuje alternatíva aj pre tých, čo nechcú pravidelne nabíjať zo zásuvky plug-in hybrid či elektromobil. Jedným z takýchto príkladov je sedan Lexus ES 300h.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Od roku 2019, keď sme ho prvýkrát testovali, sa udialo viacero zmien. Samotné auto prešlo vlani faceliftom a zmenila sa aj celková ponuka Lexusu. V Európe z nej vypadol najmenší sedan IS aj jediný hatchback CT. Dôvodom mal byť nízky záujem pre rastúcu popularitu SUV modelov rovnakej značky.

Vnímanie Lexusu ES 300h na trhu je už trochu iné. Okrem vlajkovej lode LS už zo sedanov prémiovej japonskej značky zostal len on. Treba však povedať, že stále je v dobrej kondícii a nepôsobí zastaralo.

Dôvodom je aj fakt, že Lexus sa rád líši od konkurentov. Napríklad stále si v ňom môžete vychutnať svoje obľúbené CD v rámci prémiového audiosystému značky Mark Levinson. Presvedčivejší argument však bude úsporná jazda vďaka full-hybridu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vyzerá športovo

Vo verzii F-Sport vyzerá ES 300h ako ostrý športový sedan. Dojem v našom prípade umocnila zafírová modrá metalíza v kombinácii s čiernymi 19-palcovými kolesami. Že niečo s touto športovosťou nebude v poriadku, prezrádza absencia viditeľných koncoviek výfuku.

Zmenami prešla predná mriežka, nové sú adaptívne bi-LED svetlá, ktoré fungujú výborne, iný je dizajn kolies a v najdrahšej výbave Luxury Innovation pribudli digitálne spätné zrkadlá.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C8WPR na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu