SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Majitelia elektromobilov Tesla sa sťažujú, že ich autá bezdôvodne zastavujú

NHTSA začala vyšetrovať bezdôvodné brzdenie modelov 3 a Y elektromobilov Tesla vlani vo februári.

Ilustračná snímka.Ilustračná snímka. (Zdroj: TASR/AP)

WASHINGTON. Viac ako 750 vlastníkov elektromobilov značky Tesla sa v Spojených štátoch sťažovalo, že ich vozidlá na ceste bezdôvodne zastavujú. Stalo sa to v autách, ktoré pri šoférovaní využívajú čiastočne automatizovaný systém riadenia, píše agentúra AP.

Americký národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) na svojej oficiálnej webstránke v piatok zverejnil list, ktorý poslal automobilke Tesla a žiada ju v ňom o vyjadrenie.

NHTSA začala vyšetrovať bezdôvodné brzdenie modelov 3 a Y elektromobilov Tesla vlani vo februári. Úrad v rokoch 2021–22 už prešetril približne 416-tisíc automobilov, ktoré mali zabudované prvky systému automatizovaného riadenia, ktorý im umožňoval samovoľne brzdiť a prechádzať medzi jazdnými pruhmi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

"Sťažovatelia uvádzajú, že autá začnú nečakane prudko spomaľovať, čo sa opakuje aj viackrát v rámci jednej jazdy," uvádza NHTSA. Dodáva, že viacerí vodiči týchto áut sa obávali, že by do nich v podobnom prípade mohol niekto zozadu nabúrať.

Úrad NHTSA žiada Teslu o vysvetlenie, či autá zachytili nejakú prekážku a pýtajú sa na počiatočnú, konečnú a brzdnú rýchlosť automobilov.

Podľa agentúry AP ide už o štvrté oficiálne vyšetrovanie automobilky Tesla za uplynulé tri roky. NHTSA okrem toho vyšetruje nehody všetkých áut so zabudovaným systémom čiastočne automatizovaného systému riadenia. Od roku 2016 došlo k 34 takýmto nehodám, z toho 28 incidentov sa týkalo elektromobilov značky Tesla.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Trenčín potrebuje nový impulz!
  2. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  3. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 541
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 956
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 488
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 327
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 6 819
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 499
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 760
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hlavný akcionár finančnej skupiny Arca Capital Rastislav Velič.

Finančná skupina prežila dva roky s obrovskými dlhmi. Veritelia z nej chcú dostať viac peňazí.


5 h
Peter Schutz.

Z Arcy zrejme vyvádzali milióny už pred bankrotom.


7 h
Kanadský hokejista Connor Bedard.

Do kanadskej juniorskej zostavy sa pred osemnástkou dostanú len výnimoční.


Nikola Baďová 11 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


3 h

Neprehliadnite tiež

BMW M440i Gran Coupe pred centrálou značky v Mníchove.

Na konci 50. rokov značke hrozil zánik.


14 h
Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


8. aug
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug

Blogy SME

  1. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 10. časť
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  3. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022. Časť 1 - Kalvária pri vodnom diele.
  4. Petronela Čellárová: Stále neverím
  5. Anton Kaiser: Ráno pod Hrušovom
  6. Maťo Chudík: Ticho
  7. Ján Škerko: Ranený ruský medveď najprv mrmlal, potom fučal a teraz už reve
  8. Jano Kováčik: Ako vyhlásenie Pralesov skomplikovalo situáciu turistom
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 613
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 21 095
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 514
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 595
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 318
  6. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 4 027
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 847
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 320
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu