Ford Explorer Platinum 3,0 V6 EcoBoost AWD | |
Cena od / verzia od (eur) | 84 490 / 85 490 |
Spotreba WLTP výrobca (l ; kWh) | 3,1 l ; 24 kWh |
Objem batožinového priestoru (l) | 635 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 3025; 5049; 2004; 1778 |
Spoza jeho volantu vyzerá väčšina veľkých SUV až smiešne malá. Dozadu vpracete posteľ a ešte ostane miesta nazvyš. No aj tak najviac fascinuje výkonom.
Ford Explorer šiestej generácie je v našich končinách veľkým exotom. Vyrába sa v USA a je tu s celkom jasným poslaním. Snaha o ekológiu to však nie je.
Súčasnosť je zvláštna aj v tom, že, paradoxne, praje rôznym okrajovým modelom áut v ponuke, ideálne s čo najvyššou cenou. Čím väčšie a drahšie auto, tým vyššie sú aj marže pre výrobcu.
Nemôžeme mať preto Fordu za zlé, že už dlho sme nemali na test kedysi populárnu Fiestu alebo Focusa. Áno, tieto modely sú stále v ponuke po nedávnom facelifte, ale éra, keď sa automobilky snažili predať čo najväčší objem cenovo dostupnejších áut sa už skončila. Karty zamiešal nedostatok dielov a nároky na ekológiu.
Z tej si však Explorer robí v Európe tak trochu žarty.
Až priveľa výkonu
Začnime hneď pohonným ústrojenstvom, pretože je na tomto sedemmiestnom americkom SUV rozhodne najzaujímavejšie. Parametrami sa mu na starom kontinente môže vyrovnať len prémia.
Pod dlhou prednou kapotou je totiž uložený benzínový trojlitrový šesťvalec EcoBoost s dvojitým prepĺňaním. Má výkon 261 kW (355 koní), ale ešte je tu jeho zelenšia časť. Dopĺňa ho totiž 75 kW (102-koňový) elektromotor zakomponovaný do 10-stupňovej automatickej prevodovky a napájaný z 13,6 kWh batérie.