Peugeot 308 SW GT BlueHDi 130 EAT8 - prehľad základných parametrov | |
---|---|
Cena od / verzia od (eur) | 22 190 / 35 290 |
Spotreba - výrobca / test (l) | 4,5 - 4,7 / 5,4 |
Objem batožinového priestoru (l) | 608 |
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 2 732; 4 636; 1 852; 1 442 |
Druhá generácia Peugeotu 308 nebola síce prepadákom, nešlo však ani o auto, po ktorom by niekto vyslovene túžil. Ľudí nechával chladnými jeho konzervatívny dizajn a zlepšiť imidž francúzskemu hatchbacku príliš nepomohla ani športová verzia GTi.
Francúzi sa však zjavne z chýb poučili a prišili s oveľa odvážnejším dizajnovým jazykom. Práve na novej 308 sa po prvý raz ukázal dokonca aj s novým logom a z nenápadného "služobáku" sa stalo auto, za ktorým sa ľudia na ulici zvedavo otáčajú.
Už pri teste krátkej verzie sme spomínali reakcie okolia. Ľudia sa často pýtali, čo je to za auto, zmätení novým logom, ale aj moderným a prémiovo pôsobiacim dizajnom.
Tomu vôbec neuškodila ani transformácia na praktickejšie kombi, možno práve naopak. Dlhšia karoséria dynamickým líniám tristoosmičky jednoducho pristane. Je však francúzske kombi iba pekné alebo je nová 308 SW aj dobrým autom?
Prednej časti auta dominuje dramatická mriežka, uprostred ktorej nájdeme veľké nové logo automobilky. Za ním je nenápadne skrytý aj radar, takže mriežku nič iné nenarúša.
Nad ním sa nachádza označenie, ktoré odkazuje na staršie modely automobilky. Po stranách mriežky zase nájdeme "tesáky" typické pre nové Peugeoty, v ktorých sú kombinované denné svietenie a smerovky.
Dlhšia karoséria nie je jediným rozdielom oproti hatchbacku, úplne inak je riešená aj zadná časť auta. Zmizol čierny pás spájajúci svetlá, logo išlo vyššie a pribudla vysunutá hrana pripomínajúca spojler. Zaujímavé je, že kufor kombi sa otvára pod spojlerom, pri hatchbacku je to nižšie.
Vydarený dizajn najviac vynikne v testovanej verzii GT, ktorá sa okrem iného vyznačuje napríklad 18-palcovými kolesami alebo odlišnými zadnými svetlami, ktoré vás privítajú peknou animáciou.