SME
reklama

Peugeot 308 SW je krásny. Ale je aj praktický? (test)

Nový model má svoje muchy.

Peugeot 308 SW (Zdroj: Marek Čepa)
Peugeot 308 SW GT BlueHDi 130 EAT8 - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)22 190 / 35 290
Spotreba - výrobca / test (l)4,5 - 4,7 / 5,4
Objem batožinového priestoru (l)608
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 732; 4 636; 1 852; 1 442

Druhá generácia Peugeotu 308 nebola síce prepadákom, nešlo však ani o auto, po ktorom by niekto vyslovene túžil. Ľudí nechával chladnými jeho konzervatívny dizajn a zlepšiť imidž francúzskemu hatchbacku príliš nepomohla ani športová verzia GTi.

Francúzi sa však zjavne z chýb poučili a prišili s oveľa odvážnejším dizajnovým jazykom. Práve na novej 308 sa po prvý raz ukázal dokonca aj s novým logom a z nenápadného "služobáku" sa stalo auto, za ktorým sa ľudia na ulici zvedavo otáčajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už pri teste krátkej verzie sme spomínali reakcie okolia. Ľudia sa často pýtali, čo je to za auto, zmätení novým logom, ale aj moderným a prémiovo pôsobiacim dizajnom.

Tomu vôbec neuškodila ani transformácia na praktickejšie kombi, možno práve naopak. Dlhšia karoséria dynamickým líniám tristoosmičky jednoducho pristane. Je však francúzske kombi iba pekné alebo je nová 308 SW aj dobrým autom?

Prednej časti auta dominuje dramatická mriežka, uprostred ktorej nájdeme veľké nové logo automobilky. Za ním je nenápadne skrytý aj radar, takže mriežku nič iné nenarúša.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nad ním sa nachádza označenie, ktoré odkazuje na staršie modely automobilky. Po stranách mriežky zase nájdeme "tesáky" typické pre nové Peugeoty, v ktorých sú kombinované denné svietenie a smerovky.

Dlhšia karoséria nie je jediným rozdielom oproti hatchbacku, úplne inak je riešená aj zadná časť auta. Zmizol čierny pás spájajúci svetlá, logo išlo vyššie a pribudla vysunutá hrana pripomínajúca spojler. Zaujímavé je, že kufor kombi sa otvára pod spojlerom, pri hatchbacku je to nižšie.

Vydarený dizajn najviac vynikne v testovanej verzii GT, ktorá sa okrem iného vyznačuje napríklad 18-palcovými kolesami alebo odlišnými zadnými svetlami, ktoré vás privítajú peknou animáciou.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C8ZK5 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu