Volkswagen T-Roc R 2,0 TSI 7 DSG 4Motion - prehľad základných parametrov | |
Cena od / verzie od (eur) | 21 490 / 41 690 |
Spotreba výrobca / test (l) | 8,5 / 9,3 |
Objem batožinového priestoru (l) | 392 |
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 2594; 4236; 1819; 1543 |
Viackrát sme sa presvedčili, že Volkswagen T-Roc vie byť príjemným a dosť univerzálnym spoločníkom.
Vyzerá atraktívnejšie ako Golf, ponúka vyšší posed, pestré možnosti výbavy, slušnú paletu motorov, dobre jazdí a rozmermi je ideálny do mestskej premávky. Pri jednom dieťati vie aj obstojne plniť funkciu rodinného auta.
Jedna verzia sa nám však až doteraz do rúk nedostala. Výrobca ňou chce vyhovieť špecifickej skupine zákazníkov. Sú to milovníci rýchlych hot hatchov, ktoré sa však v partnerskom vzťahu ťažko obhajujú ako ideálne rodinné autá.
A tak je tu T-Roc R - na prvý pohľad pekné a decentné mestské SUV, ktoré skrýva poriadny výkon a príjemný zážitok z jazdy.
Darček k výročiu
Samotný T-Roc R nie je novinkou, prišiel na trh v roku 2019, no nedávno sa dočkal modernizácie. Zhodou okolností pripadla na 20. výročie od vzniku divízie Volkswagenov R. Výkonovo sú v hierarchii nemeckej značky nad GTI a modré eRko znamená racing, teda pretekanie.
Prvýkrát sa písmenko R objavilo na prednej maske Golfu štvrtej generácie vo verzii R32. Pod kapotou vtedy bol 3,2-litrový atmosférický šesťvalec VR6, známy aj z Audi TT. Ohromiť vedel výkonom 177 kW (241 koní) a krútiacim momentom 320 Nm. Mal pohon všetkých kolies a z nuly na sto v prípade automatickej prevodovky zrýchlil za 6,4 sekundy.